Remarketing is een slimme vorm van adverteren die door Google en andere bedrijven wordt aangeboden.
Remarketing betekent in wezen dat advertenties worden weergegeven aan mensen die al op uw site zijn geweest. Terwijl reclame traditioneel wordt gebruikt om de bekendheid van degenen die niet bekend zijn met uw merk te vergroten, is het hier de bedoeling om advertenties weer te geven aan mensen die bijna van u hebben gekocht, maar dat niet helemaal deden. Of om ze te laten zien aan mensen die bij u hebben gekocht en misschien nog een keer willen! En eigenlijk kan dit een veel kosteneffectievere manier zijn om uw geld uit te geven!
Het enige om in gedachten te houden is dat remarketing een ander beest is in vergelijking met traditionele marketing en dat het als zodanig moet worden benaderd. Hier zijn enkele verschillen waarmee u rekening moet houden.

Bestrijd de bezwaren
Bij andere vormen van marketing is het doel om mensen bewust te maken van je product en waarom het goed is. Als u echter een advertentie laat zien aan iemand die op uw betaalpagina is blijven hangen, weten zij waarschijnlijk wat u verkoopt en waarom het interessant is. Het probleem was dat ze bezwaren hadden waardoor ze niet op ‘kopen’ konden klikken – misschien hadden ze niet het geld, misschien vertrouwden ze je merk niet, of dachten ze dat je ‘gewoon weer een oplichterij’ was.
Een betere manier om na te denken over uw tekst in remarketingadvertenties is dan een manier om mensen ervan te overtuigen deze bezwaren te overwinnen.
U kunt uw tekst bijvoorbeeld richten op het vertellen van mensen over uw 100% niet-goed-geld-terug-garantie. Of misschien kunt u het gebruiken om hen te vertellen waarom kopen bij u eigenlijk een investering is.
Bied een deal aan
Dit is eigenlijk het perfecte moment om een deal aan te bieden. Als iemand erover heeft nagedacht iets te kopen en heeft besloten dat niet te doen, dan is het misschien een klein duwtje in de rug – zoals wat geld af – om van gedachten te veranderen. Dit is het ideale moment om over die deal te praten en ze van gedachten te laten veranderen!
Gebruik contrast
Het contrast is wanneer u een product laat zien dat vergelijkbaar is, maar anders is dan het product waarin iemand geïnteresseerd is. Als u bijvoorbeeld eerder een pak promootte dat € 1.000 kostte, zou u van deze gelegenheid gebruik kunnen maken om het een te laten zien met een waarde van € 800. Dat is nog steeds een duur pak, maar door het contrast voelt het goedkoop aan. En de koper heeft nu de mogelijkheid om zich goed in zijn vel te voelen omdat hij het volhoudt en alleen de ‘goedkope’ optie koopt!