Regelmatig nieuwe inhoud plaatsen is van vitaal belang voor uw bedrijf. Het is echter niet eenvoudig om consequent met nieuwe en waardevolle ideeën te komen.
Als u moeite heeft met het bedenken van inhoudsideeën voor uw bedrijf, is er hulp beschikbaar. Hier laat ik u enkele van de beste inhoudsideeën zien die uw bedrijf nu kan gebruiken.
Hergebruik uw inhoud
Wist je dat je de inhoud die je al hebt kunt hergebruiken? Dit kan u een hoop tijd besparen bij het maken van inhoud.
Dus, wat is inhoud herbestemming precies? Welnu, het betekent gewoon dat je wat inhoud neemt die je al hebt geschreven en er een ander stuk inhoud van maakt. Enkele ideeën zijn:
- Van een blogpost een podcast maken
- Een blogpost omzetten in een video
- Blogs bijwerken met nieuwe informatie
- Gebruik fragmenten van je blogs voor sociale media
- Blogs gebruiken om een cursus of eBook te maken
Dit zijn slechts enkele van de manieren waarop u inhoud opnieuw kunt gebruiken. Het kost heel weinig moeite, waardoor u extra resultaten kunt genereren uit bestaande inhoud.
Om nog meer tijd te besparen, kunt u investeren in voor u klaargemaakte inhoud. Doorgaans bieden tussen de 5 en 10 blogposts, die voor u zijn gedaan, een hoop herbestemmingspotentieel.
Maak een eBook
Blogs zijn geweldig voor het aantrekken van verkeer en het opbouwen van klantbetrokkenheid. U wilt zich echter concentreren op het maken van verschillende soorten inhoud als u de beste resultaten wilt.
Als u een eBook maakt, biedt het niet alleen nuttige inhoud voor uw publiek, maar het geeft u ook een uitstekende leadmagneet.
Leadmagneten helpen je om meer leads en dus meer conversies te genereren. Hoewel het maken van een eBook misschien veel werk lijkt, hoeft het dat echt niet te zijn. U kunt de creatie uitbesteden aan een freelancer, of “done for you” content gebruiken om er snel een te maken.
Denk na over een probleem dat uw publiek heeft en concentreer u op het maken van een boek dat dit oplost. U kunt het dan gebruiken als een stimulans om mensen ertoe te brengen zich aan te melden voor uw e-maillijst of een aankoop te doen.
Gebruik infographics
Het oude gezegde “een beeld zegt meer dan duizend woorden” gaat vandaag nog steeds op. Infographics zijn een uitstekende manier om uw publiek te betrekken. Ze bieden hapklare stukjes informatie, waarbij vaak statistieken of belangrijke punten worden benadrukt.
Het is vrij eenvoudig om een infographic te maken. Je vindt veel tutorials online en je kunt software zoals Canva gebruiken om ze te maken. Bekijk voorbeeldinfographics om een idee te krijgen van het type inhoud dat u kunt gebruiken om ze te maken.
Maak een video
Video’s zijn een ander effectief marketinginstrument. Slechts een paar overtuigende statistieken die laten zien hoe gunstig het kan zijn, zijn onder meer:
- Video’s gemaakt en gedeeld via sociale media, krijgen 1200% meer shares dan beeld- en tekstinhoud – Wordstream
- Maar liefst 86% van de consumenten zou graag zien dat merken meer video’s aanbieden – Wyzowl
- Mensen onthouden ongeveer 95% van de informatie in een video, vergeleken met slechts 10% bij het lezen van inhoud – Insivia
De gedachte om een video samen te stellen kan ontmoedigend zijn. U zult echter veel online hulp vinden en er zijn eenvoudige hulpmiddelen voor het maken van video’s die u kunt gebruiken. Als u begint met het maken van video-inhoud, zal dit wonderen doen voor uw bedrijf.
De gedachte om een video samen te stellen kan ontmoedigend zijn. U zult echter veel online hulp vinden en er zijn eenvoudige hulpmiddelen voor het maken van video’s die u kunt gebruiken. Als u begint met het maken van video-inhoud, zal dit wonderen doen voor uw bedrijf.
Ideeën voor bloginhoud
Blogs zijn gemakkelijk de meest effectieve soorten inhoud die u voor uw lokale bedrijf kunt produceren. Ze geven u de mogelijkheid om vertrouwen op te bouwen bij uw klanten, het webverkeer te vergroten en conversies te stimuleren.
Het probleem is dat om blogs voor uw bedrijf te laten werken, u ze regelmatig moet publiceren. Het is niet altijd gemakkelijk om met frisse, boeiende ideeën te komen. Er is ook de tijd die nodig is om de blogposts te maken en te publiceren. Er zijn maar weinig bedrijven die tijd hebben om te bloggen.
Je kunt je bloginhoud altijd uitbesteden aan een freelance schrijver. Dat kan echter te duur zijn voor uw budget. Een andere optie is om de inhoud voor u te kopen. Dit biedt u een reeks vooraf geschreven blogs die u rechtstreeks kunt uploaden of eenvoudig kunt aanpassen om ze van u te maken.
Dit zijn slechts enkele effectieve inhoudsideeën die u kunt gebruiken voor uw lokale bedrijf. Het is ook een goed idee om verschillende soorten inhoud te maken om ervoor te zorgen dat u een breder publiek aanspreekt. Hoewel inhoud niet van de ene op de andere dag resultaten oplevert, kan het u na verloop van tijd helpen om de verkoop aanzienlijk te verhogen.
Wilt u nog meer korte en waardevolle artikelen lezen? Klik hiernaast op één van de categorieën of op één van de buttons hieronder.