Is content marketing een belangrijk onderdeel van je algehele strategie? Zo niet, dan zou het dat zeker moeten zijn!

Tegenwoordig is content marketing cruciaal voor kleine bedrijven. Het helpt u om met uw klanten in contact te komen, nieuwe aan te trekken en de naamsbekendheid te vergroten. De voordelen die het oplevert zijn enorm, maar veel kleine bedrijven implementeren het nog steeds niet als onderdeel van hun marketingstrategie.

Hier zullen we enkele van de belangrijkste redenen beschrijven waarom content marketing van cruciaal belang is voor kleine bedrijven.

Het verhoogt uw Return On Investment (ROI)

Wist je dat content marketing een groot rendement op je investering oplevert in vergelijking met andere methoden? Zelfs als u iemand wilt inhuren om de inhoud voor u te maken, zal uw return on investment nog steeds toenemen.

Er wordt gezegd dat het tot 62% minder kost om content marketing te gebruiken dan traditionele methoden. U genereert dus niet alleen meer leads en verbetert uw ROI, maar u bespaart ook geld.

Alle soorten content marketing zullen de ROI verhogen, maar e-mailmarketing is bijzonder effectief. ActiveCampaign heeft gegevens gedeeld waaruit blijkt dat een gerichte, gesegmenteerde e-mailcampagne kan leiden tot een verbluffende omzetstijging van 760%.

Zodat u promoot zonder te verkopen

Consumenten haten het als iets aan ze verkocht probeert te worden. De dagen van opdringerige advertentiecampagnes zijn allang voorbij. Nu moeten merken slim zijn als het gaat om het promoten van hun bedrijf en producten.

Contentmarketing is een geweldige manier om uw merk te promoten zonder aan de klant te verkopen. De sleutel is om nuttige en relevante inhoud te bieden die uw publiek wil lezen. Door problemen te behandelen waarmee uw publiek wordt geconfronteerd buiten wat u aanbiedt, blijven ze terugkomen. Dit verhoogt op zijn beurt de kans dat ze een aankoop bij je zullen maken.

Je kunt het gebruiken om merkvertrouwen op te bouwen

Contentmarketing is een fantastische manier om merkvertrouwen op te bouwen. Consumenten noemen vaak dat vertrouwen een belangrijke factor is bij het nemen van aankoopbeslissingen. Als consumenten je niet vertrouwen, zullen ze niets bij je kopen.

De beste manier om vertrouwen op te bouwen door middel van content marketing, is met een blog. Uit een onderzoek van het toonaangevende SMX East uit New York, blijkt dat 73% van de consumenten liever informatie over een merk krijgen via artikelen en blogs, dan via advertenties.

Je helpen om je publiek te laten groeien

Een van de grote voordelen van contentmarketing is dat het je publiek echt een boost kan geven. Als u inhoud van hoge kwaliteit produceert, is de kans groter dat uw publiek deze deelt. Dit bouwt de naamsbekendheid op, om uw publiek te laten promoten.

Na het publiceren van inhoud hoeft u niet veel extra werk te doen om resultaten te krijgen. Uw inhoud kan maanden na publicatie nieuwe leads aantrekken.
Met andere marketingmethoden, zoals betaalde advertenties, stoppen uw leads wanneer de advertentie niet meer wordt weergegeven.

Dus als u uw publiek wilt laten groeien, kan content marketing echt helpen. Het zal echter veel hard werken vergen. U moet een goede strategie maken om ervoor te zorgen dat u de resultaten krijgt die u zoekt.

Het zal uw zoekmachine optimalisatie (SEO) een boost geven

Een ander voordeel van content marketing is dat het je SEO een boost kan geven. Dit betekent dat het de zichtbaarheid van uw zoekmachine verbetert.

Er zijn een aantal manieren om zoekmachine optimalisatie te stimuleren met uw inhoud. Het regelmatig publiceren van nuttige inhoud heeft een positieve invloed op zoekmachine optimalisatie.

Wist je dat 24% van de enterprise marketeers meerdere keren per week content publiceert? Maar liefst 20% publiceert zelfs dagelijks content. Een blog plaatsen vertelt zoekmachines vaak dat uw site actief is. Dit is slechts één ding waar ze naar op zoek zijn bij het weergeven van websites in hun zoekresultaten.

U kunt uw SEO ook stimuleren door zoekwoorden in uw inhoud op te neem. Als u er echter voor kiest om dit te doen, zorg er dan voor dat u de inhoud niet vol propt met trefwoorden. Ze moeten overal spaarzaam worden gebruikt, zodat de inhoud goed leest.

Zoals u kunt zien, speelt content marketing een cruciale rol in het bedrijfsleven. Het kost minder dan traditionele methoden en levert een geweldige ROI op. Als u echter de juiste resultaten wilt behalen, is het belangrijk om er zoveel mogelijk over te leren. Er zijn veel fouten die u wilt vermijden én u hebt een goed plannodig.

Begin vandaag nog met het implementeren van een content marketingstrategie in uw bedrijf. Je zult misschien verrast zijn door hoe effectief ze kunnen zijn.

Wat vond u van dit artikel? Als u meer interessante en waardevolle artikelen wilt lezen bekijk dan de categorieën aan de rechterzijde of klik op 1 van de twee buttons hieronder.