Klaar om aan de slag te gaan met e-mailmarketing, maar geen idee wat je moet schrijven?
Het is niet altijd gemakkelijk om te weten wat u moet schrijven om de beste resultaten te krijgen. Een ding dat u absoluut moet vermijden, is het verzenden van overdreven promotionele of verkoop-e-mails. Uw abonnees willen niet overspoeld worden met promotionele e-mails!
Dus, als je het niet als direct sales-platform kunt gebruiken, waar moet je het dan over hebben in de e-mails? Hieronder vindt u enkele geweldige ideeën waar alle kleine bedrijven het over zouden moeten hebben in hun e-mailmarketing campagnes.

Het welkomstbericht
Het allereerste type e-mail waarop u zich moet concentreren, is het welkomstbericht. Dit wordt verzonden wanneer iemand zich aanmeldt voor uw e-maillijst.
Idealiter geeft u uw welkomstbericht een persoonlijk tintje. Dit betekent het gebruik van de naam van de persoon, naast het opnemen van een beetje informatie over u of het bedrijf.
Je moet streven naar een goede eerste indruk. Bied op dit moment niets te koop aan. Onderzoek heeft aangetoond dat wanneer mensen zich voor het eerst aanmelden voor een e-maillijst, ongeveer 50% nog niet klaar is om een aankoop te doen.
Vermijd dus promotionele zaken en laat hen in plaats daarvan weten wat ze kunnen verwachten van uw toekomstige e-mails. Beëindig het bericht door ze te bedanken voor hun aanmelding.
Nieuwsbrieven maken
Nieuwsbrieven zijn een geweldige manier om relevant te blijven in de gedachten van uw klant. Ze kunnen ook helpen om vertrouwen op te bouwen bij nieuwe abonnees die nog een aankoop moeten doen.
Uw nieuwsbrieven kunnen een aantal doelen hebben. Ze kunnen ernaar streven het delen van de inhoud te vergroten om nieuwe aanmeldingen aan te trekken. Je kunt ze ook gebruiken om je publiek voor te lichten en het vertrouwen te vergroten. Als u weet wat het doel is, kunt u de beste inhoud maken.
Er zijn zoveel dingen die u in uw nieuwsbrieven kunt opnemen. U kunt het laatste nieuws uit de branche, bedrijfsnieuws, product lanceringen en uw werknemers presenteren. Denk na over het soort e-mails waarin uw publiek waarschijnlijk geïnteresseerd is.
Nieuwe product- en serviceaankondigingen
Hoewel uw e-mails niet te promotioneel mogen zijn, zijn er uitzonderingen. Af en toe kunt u aankondigingen van nieuwe producten en diensten verzenden.
Klanten horen vaak graag als eerste over nieuwe producten en diensten. U kunt het ook gebruiken als een stimulans om mensen aan te laten melden voor uw e-mails. Als ze zich abonneren, horen ze als eerste over nieuwe producten en diensten.
Meestal link je ook naar de producten in de e-mails. Op die manier zullen uw klanten ze gemakkelijk vinden, waardoor de kans groter wordt dat ze een aankoop doen.
Je zult hiermee betere resultaten zien als je de e-mails segmenteert. Op die manier kunt u verschillende aankondigingen van nieuwe producten en diensten naar de juiste mensen sturen.
Transactie-e-mails
U moet uw e-mails niet alleen gebruiken om uzelf te promoten. In plaats daarvan moeten ze nuttig en informatief zijn.
Transactie-e-mails worden verzonden nadat de klant een aankoop heeft gedaan of zich heeft aangemeld voor een service. Ze bevatten bedankmails, evenals details over de transactie en wanneer ze hun goederen kunnen verwachten, indien van toepassing.
Vergeet niet om beleefd en behulpzaam te zijn in deze e-mails. U wilt waar mogelijk herhalingsaankopen aanmoedigen, en transactie-e-mails kunnen daarbij helpen.
Idealiter moeten uw e-mails gepersonaliseerd zijn en moeten ze uitleggen wat de klant vervolgens moet doen. Als ze iets van u hebben gekocht, biedt het ontvangen van een e-mail ook de geruststelling dat de bestelling is geaccepteerd en erkend.
Feedback verzoeken
Ten slotte kunt u uw e-mails ook gebruiken voor feedback verzoeken. Feedback is tegenwoordig erg belangrijk voor bedrijven. Het laat potentiële klanten zien wat ze kunnen verwachten als ze bij je kopen. Als je goede feedback hebt, zal dit meer mensen aanmoedigen om klant te worden.
Feedback krijgen is niet altijd gemakkelijk. Laat ze bij het schrijven van de e-mail weten dat je graag hun feedback zou willen ontvangen. Leg kort uit wat de voordelen van feedback zijn en dat hun mening belangrijk voor je is.
Zoals u kunt zien, zijn er veel verschillende soorten dingen waarover u in uw e-mails kunt praten. Bedenk wat het doel van uw e-mails is, dan kunt u het beste type selecteren om u te helpen dit te bereiken.