Wilt u uw e-mailmarketinginspanningen stroomlijnen? Er is een overvloed aan e-mailsoftwarebedrijven, die elk verschillende voordelen bieden. Deze bedrijven helpen de tijd en stress uit marketing via e-mail te halen en bieden een scala aan oplossingen.
Dus, op welke algemene kenmerken van e-mailsoftwarebedrijven moet u letten en hoe kunnen ze uw bedrijf helpen?
Wat zijn e-mailsoftwarebedrijven?
E-mailsoftwarebedrijven bieden e-mailmarketingplatforms aan. Ze hosten, optimaliseren en beveiligen uw e-mails. Hun functionaliteit gaat echter veel verder dan alleen het hosten van e-mails. Ze worden ook geleverd met een enorm scala aan functies om uw e-mailmarketinginspanningen te verbeteren.
Er zijn veel verschillende e-mailsoftwarebedrijven. Dit betekent dat u behoorlijk wat tijd moet besteden aan het vergelijken van de verschillende platforms om de beste voor u te vinden.
Op welke functies moet je letten?
Als u er zeker van wilt zijn dat u het beste e-mailsoftwarebedrijf kiest, is het belangrijk om naar de geboden functies te kijken.
Elk biedt een andere reeks functies, aangeboden tegen verschillende prijzen. Hieronder vindt u enkele van de belangrijkste kenmerken waar u op moet letten bij het vergelijken van uw opties.
Automatisering
E-mailmarketing kan veel tijd in beslag nemen als u het handmatig doet. De meeste e-mailsoftwarebedrijven bieden een geautomatiseerde functie om het gemakkelijker te maken.
Met e-mailmarketingautomatisering kunt u plannen dat e-mails op specifieke datums en tijden worden verzonden. U kunt ook geautomatiseerde berichten instellen, zoals welkomstmails voor nieuwe klanten. Let op een platform dat wordt geleverd met een functie voor slepen en neerzetten, waarmee u snel geautomatiseerde e-mails kunt maken en aanpassen.
Wanneer u gebruik maakt van geautomatiseerde functies, komt er veel tijd vrij die u aan andere aspecten van het bedrijf kunt besteden.
Integratie met derden partijen
Hoewel e-mailsoftware uw marketinginspanningen kan vereenvoudigen, moet u waarschijnlijk nog steeds apps en services van derden gebruiken. U heeft bijvoorbeeld een tool die uw doelgroep segmenteert en die u in uw e-mailsoftware moet opnemen. Hiervoor heb je een platform nodig dat integratie met derden biedt.
Controleer altijd of de software compatibel is met de apps en tools die u momenteel gebruikt. Als dat niet het geval is, wordt u geconfronteerd met een aanzienlijke hoeveelheid werk in uw e-mailmarketingcampagnes.
Berichtlimieten
Als u een start-up bent, hoeft u zich niet per se zorgen te maken over berichtlimieten die zijn ingesteld op e-mailsoftware. Het is echter nog steeds de moeite waard om je bewust te zijn van de eventuele limieten.
De meeste e-mailsoftwarebedrijven stellen een limiet in voor het aantal berichten dat u elke maand naar uw abonnees kunt sturen. Als je ongeveer 1000 abonnees hebt, heb je een limiet van ongeveer 4000 e-mails per maand nodig.
Besteed tijd aan het vergelijken van de verschillende bedrijven om te zien welke het grootste aantal berichten biedt. Vergelijk ook de kosten, want degenen die wel een groot aantal maandelijkse berichten toestaan, zullen meestal extra in rekening brengen voor het privilege.
Goede klantenondersteuning
Meestal zou u geen problemen moeten ondervinden bij het gebruik van e-mailsoftware. Als er echter iets misgaat, moet u weten dat dit snel wordt opgelost. Welke mate van ondersteuning biedt het bedrijf? Kun je ze snel en gemakkelijk bereiken?
Een goede manier om de reputatie van een bedrijf te zien, is door naar online reviews te kijken. Wat zeggen andere klanten over het platform en zouden ze het aanbevelen?
Sjablonen van hoge kwaliteit
Een goed e-mailsoftwareplatform wordt geleverd met een goede lijst met sjablonen die u kunt gebruiken. De meer geavanceerde platforms bieden aanpasbare sjablonen met honderden ontwerpopties.
Sjablonen kunnen u veel tijd besparen, en ze maken uw e-mails visueel aantrekkelijker. Let dus bij het vergelijken van de verschillende aangeboden platforms op de meegeleverde sjablonen. Zien ze er professioneel en kwalitatief uit? Kijk ook hoe gemakkelijk ze te gebruiken zijn.
Mobiel geoptimaliseerd
Al uw e-mails moeten worden geoptimaliseerd zodat ze via mobiele apparaten kunnen worden gelezen. De meeste consumenten lezen inhoud op hun smartphones of tablets, in plaats van op een desktop-pc. Als uw e-mails niet zijn geoptimaliseerd voor mobiel, worden ze niet correct weergegeven en kunt u veel van uw abonnees verliezen. Kijk dus uit naar bedrijven die standaard mobiele optimalisatie aanbieden.
Dit zijn enkele van de meest voorkomende kenmerken van e-mailsoftwarebedrijven waar u op moet letten. Misschien vindt u het handig om te profiteren van gratis proefversies. Veel e-mailmarketingplatforms bieden een gratis proefperiode voor een bepaalde periode. Zo kunt u zien hoe gemakkelijk ze te gebruiken zijn en hoe de functies werken.