Als u wilt dat uw lokale bedrijf een succes wordt, speelt marketing een sleutelrol. Er zijn veel manieren om uw bedrijf op de markt te brengen en e-maillijsten zijn verreweg een van de meest effectieve.
Verschillende onderzoeken hebben aangetoond dat e-mailmarketing de meeste ROI oplevert. Dus, hoe begin je precies met het bouwen van een e-maillijst? Ontdek hieronder enkele eenvoudige stappen om een ​​e-maillijst te starten…

Stap 1: Identificeer uw doelgroep

Uw e-maillijst moet relevant zijn en moet mensen bevatten die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in uw bedrijf, product of dienst. Dit betekent dat u uw doelgroep moet identificeren.
Leer alles over uw doelgroep. Wat zijn hun leeftijd en demografie? Welke doelen hebben ze en voor welke uitdagingen staan ​​ze? Dit zijn slechts enkele van de vragen die u moet stellen.
Pas als je een goed idee hebt van wie je publiek is, moet je beginnen met het samenstellen van een e-maillijst.

Stap 2: Investeer in een goede e-mailmarketingprovider

E-mailmarketing is misschien effectief, maar het is ook veel werk. Daarom zal het helpen als je een goede e-mailmarketingprovider hebt.
Je zult veel e-mailmarketingproviders vinden om uit te kiezen. Een van de beste is ActiveCampaign. die voor €9,- per maand te gebruiken is als je tot 500 abonnees hebt. Je zult een aantal geweldige tutorials online vinden als je niet zeker weet wat het is en hoe het werkt.
Met een e-mailmarketingprovider kunt u uw e-mails automatiseren, wat u veel tijd en moeite bespaart.

Stap 3: Voeg een aanmeldingsformulier toe aan uw website

Vanwege de bescherming van persoonsgegevens en wetten die daarbij horen, kun je mensen niet zomaar gaan e-mailen zonder hun toestemming. Dit betekent dat je ze nodig hebt om ze aan te melden voor je e-maillijst.
De beste manier om uw e-maillijst op te bouwen, is door een opt-in-formulier toe te voegen aan uw website. Dit wordt weergegeven op de homepage en moedigt bezoekers aan om hun e-mailadres te delen om regelmatig nieuws of aanbiedingen te ontvangen.
U kunt een incentive (waardevolle weggever) toevoegen om meer mensen te laten abonneren. Veel bedrijven geven in hun e-mails handige tips en adviezen over de problemen van hun publiek.

Stap 4: Schrijf van tevoren enkele nieuwsbrieven

Zodra u een lijst heeft, moet u inhoud gereed hebben om te verzenden. Het schrijven van nieuwsbrieven kan veel tijd kosten, dus probeer er een aantal van tevoren klaar voor gebruik te maken.
Gebruik hulpprogramma’s voor zoekwoordonderzoek om ideeën voor inhoud op te doen. Deze geven u een idee van welke onderwerpen in uw branche op dit moment populair zijn. Probeer als je kunt minimaal een maand vooruit te komen.

Stap 5: Maak een gratis cadeau

Mensen ertoe brengen zich aan te melden voor uw e-maillijst kan moeilijk zijn. Daarom bieden veel lokale bedrijven een soort freebie aan om bezoekers te verleiden hun e-mail achter te laten.
Een freebie kan alles zijn dat uw publiek waardevol zou vinden. Het kan bijvoorbeeld een eBook zijn met advies over een veelvoorkomend probleem waarmee ze worden geconfronteerd. Je zou ook een soort gids of een spiekbriefje kunnen aanbieden.
U kunt ook korting geven op uw producten en diensten. Denk na over het soort freebies dat uw publiek waarschijnlijk zal waarderen. Bied ze het vervolgens aan als een stimulans om zich aan te melden voor uw e-maillijst.
U kunt uw freebie adverteren via sociale media, in uw blog, in groepen en op relevante forums. Je moet de freebie op de markt brengen als je wilt dat het een succes wordt.

Stap 6: Maak een autoresponder aan

Je zult niet altijd in staat zijn om elke nieuwe aanmelding persoonlijk te beantwoorden. Om deze reden is het een goed idee om een ​​autoresponder in te stellen. Dat wil zeggen, een automatisch bericht dat nieuwe abonnees verwelkomt.
Elke keer dat je een nieuwe aanmelding ontvangt, zullen ze je automatische bericht ontvangen om hen te bedanken. Het bericht moet hen ook vertellen wat ze kunnen verwachten als lid van uw lijst.
Er zijn veel tools die hierbij kunnen helpen, dus zorg ervoor dat je de beste onderzoekt voordat je er een kiest.
Als u deze zes stappen volgt, bent u goed op weg om een ​​effectieve e-maillijst te ontwikkelen. Onthoud dat u niet zomaar e-mails naar potentiële klanten kunt sturen zonder hun goedkeuring te krijgen. Dit betekent dat u nooit voor een e-maillijst moet betalen. In plaats daarvan moet je de tijd en moeite nemen om er een te bouwen.

Wat vond u van dit artikel? Als u meer interessante en waardevolle artikelen wilt lezen bekijk dan de categorieën aan de rechterzijde of klik op 1 van de twee buttons hieronder.