Wist u dat een van de beste manieren om nieuwe leads te genereren en uw winst te vergroten, het aanbieden van een opt-in-rapport is?
Opt-ins zijn zeer effectief in het aantrekken van nieuwe klanten en het opbouwen van uw e-maillijst. Hoewel er veel verschillende producten zijn die u kunt aanbieden, leveren rapporten meestal de beste resultaten op.
Dus, wat is een opt-in-rapport en hoe kunt u er een gebruiken ten voordele van uw lokale bedrijf? Ontdek hieronder alles wat u moet weten.
Wat is een opt-in rapport?
Een aanmeldingsrapport is een stukje inhoud dat u nieuwe abonnees aanbiedt. Als ze zich aanmelden voor uw e-maillijst, ontvangen ze een gratis rapport.
Het rapport kan over elk onderwerp gaan dat verband houdt met uw branche. Idealiter zou het een specifiek probleem van uw klanten of klanten moeten beantwoorden.
Opt-in-rapporten zijn meestal tussen de 1000 en 3000 woorden lang. Ze bieden waardevolle informatie die uw klanten nuttig zullen vinden, zonder al te veel weg te geven.
Indien correct gedaan, zal een opt-in rapport:
- Opt-ins aanzienlijk verhogen
- Vertrouwen opbouwen klantvertrouwen
- Verhoog de inspanningen voor mond-tot-mondreclame
Dit zijn slechts de belangrijkste voordelen die u kunt verwachten als u een goed opt-in-rapport aanbiedt.
Hoe gebruikt u een rapport voor uw bedrijf?
Nu u weet wat een opt-in-rapport is en welke voordelen het kan opleveren, is de vraag hoe u ze gebruikt?
Als u er zeker van wilt zijn dat uw aanmeldingsrapport de beste resultaten oplevert, moet u het volgende doen…
Zorg ervoor dat je je publiek begrijpt
U zult merken dat het bijna onmogelijk is om resultaten te krijgen uit een opt-in-rapport als u uw publiek niet begrijpt. U moet weten wie uw doelgroep is en wat hun belangrijkste problemen zijn.
Als je eenmaal een goed begrip hebt van je publiek, kun je een rapport maken waar ze dol op zijn.
Focus op het oplossen van slechts één probleem
Het belangrijkste doel van een aanmeldingsrapport is om uw publiek te helpen een probleem op te lossen. In het ideale geval wilt u zich concentreren op de grootste uitdaging waarmee uw klanten worden geconfronteerd.
Als je ze kunt helpen om iets op te lossen, is de kans veel groter dat ze een aankoop bij je doen. Het laat zien dat u om uw klanten geeft en om de problemen die ze hebben.
Concentreer u waar mogelijk op een veelvoorkomend generiek probleem. Als u bijvoorbeeld een rapport aanbiedt op basis van een actueel economisch probleem, kan uw rapport zeer snel verouderen.
Geef niet teveel weg
Denk er bij het maken van uw rapport aan om niet te veel weg te geven. U wilt ervoor zorgen dat de klant meer wil, in plaats van hem alles gratis te geven!
Het rapport moet informatief zijn en een deel van het probleem van de klant oplossen. Uw producten en diensten moeten het andere deel oplossen.
Breng je aanbod op de markt
Zodra u uw aanmelding rapport gereed heeft voor gebruik, is het tijd om het op de markt te brengen. Dit betekent dat u informatie over het aanbod op uw website opneemt, naast het adverteren op sociale media en via e-mailmarketing.
Als uw publiek niet weet dat het rapport bestaat, zullen ze er geen misbruik van maken. Laat ze dus weten wat het rapport is en waarom ze het nodig hebben.
Vergeet ook niet om informatie te verstrekken over waar ze voor kiezen. Wat voor soort e-mails
zullen ze ontvangen en hoe vaak zullen ze deze ontvangen?
Transparant zijn over de inhoud die u van plan bent te verzenden, zorgt ervoor dat ze abonnee blijven. Het heeft immers geen zin om een geweldige opt-in-aanbieding te hebben als abonnees zich snel afmelden.
Zorg ervoor dat het rapport gemakkelijk te downloaden is
Dit spreekt voor zich, maar het opt-in rapport moet gemakkelijk toegankelijk zijn. Zodra iemand zich aanmeldt, zou hij direct een e-mail moeten ontvangen waarin staat hoe hij toegang kan krijgen tot het rapport.
U kunt automatische e-mails instellen zodat de klant deze tijdig ontvangt. Idealiter zouden ze het rapport rechtstreeks vanuit de e-mail zelf moeten kunnen downloaden. Als het niet gemakkelijk toegankelijk is, zullen ze het gewoon vergeten en zich uitschrijven van uw lijst.
Zoals u kunt zien, kunnen opt-in-rapporten een geweldige manier zijn om het aantal abonnees te vergroten. Het bovenstaande zijn de belangrijkste manieren om er een te gebruiken ten voordele van uw lokale bedrijf. Als ze correct worden gedaan, kunnen ze veel nieuwe leads genereren en de conversies stimuleren.
Wilt u nog meer interessante artikelen lezen? Klik dan op één van de artikelen hiernaast op hieronder 😉