Herhaalde klanten zijn cruciaal voor uw bedrijf. Wist u dat de laatste cijfers over 2020 laten zien dat terugkerende kopers 65% van de omzet van een bedrijf uitmaken?
Het kost ook tot vijf keer minder om bestaande klanten te behouden dan om nieuwe te werven. Dit zijn slechts een paar statistieken die laten zien welke voordelen terugkerende klanten hebben voor bedrijven. Het probleem is dat het niet altijd gemakkelijk is om terugkerende kopers te vinden.

E-mailmarketing is vaak de beste manier om terugkerende kopers aan te trekken. Er zijn echter veel dingen die u met deze techniek verkeerd kunt doen. Als u moeite heeft om via e-mail meer terugkerende kopers te krijgen, vindt u hieronder enkele van de beste tips die u kunt volgen.

Stuur altijd een bedankmail

Een van de beste manieren om terugkerende kopers te krijgen, is door hen te laten weten dat u ze op prijs stelt. Dit begint met een goed geschreven bedankmail.

Nadat de klant een aankoop heeft gedaan, kan het sturen van een gepersonaliseerde e-mail om hen te bedanken en hun bestelling te bevestigen een lange weg banen naar het opbouwen van een herhaal relatie (een langdurige relatie waarbij door de klant meerdere aankopen worden gedaan. Geef in de e-mail ook aan wanneer ze hun bestelling kunnen verwachten en geef uw contactgegevens op voor het geval ze contact met u moeten of willen opnemen.

Een bedankmail is een extraatje dat uw klanten zullen waarderen. Het laat een positieve eerste indruk achter en geeft gemoedsrust dat de bestelling wordt ontvangen en verwerkt.

Zorg voor prikkels

Misschien is een van de meest effectieve manieren om terugkerende kopers te werven, het aanbieden van incentives. Klanten vinden het heerlijk om beloond te worden voor hun loyaliteit. Dus als u momenteel geen incentives geeft, is dit hét moment om dat te veranderen.
De incentives die u aanbiedt, kunnen variëren van eenmalige kortingen tot loyaliteitsprogramma’s. Dit laatste blijkt bijzonder effectief te zijn om klanten te belonen naarmate ze meer via uw bedrijf winkelen. Ze kunnen echter ook duur zijn om op te zetten, dus als u op dit moment niet over het budget beschikt, is het een goed idee om eenmalige incentives aan te bieden.
U kunt kortingscodes in uw e-mails vermelden of gepersonaliseerde aanbiedingen doen op basis van het koopgedrag van de klant. Het is een goed idee om een ​​aantal incentives uit te proberen voor nieuwe klanten, zodat u kunt zien welke het beste werkt om ze terug te halen.

Gebruik opvolgende e-mails

Als uw bedrijf producten verkoopt die vaak opraken, kunt u opvolgende e-mails gebruiken om een ​​verkoop veilig te stellen. Deze e-mails moeten worden gestuurd naar klanten die items hebben gekocht die moeten worden vervangen wanneer ze op zijn. Het kunnen bijvoorbeeld huidverzorgingsproducten of huishoudelijke schoonmaakproducten zijn.
Door te kijken wanneer een product is gekocht, kunt u ongeveer berekenen wanneer het moet worden bijgevuld. Door een e-mail herinnering te sturen, kunt u de klant voorzichtig laten weten dat ze opnieuw kunnen bestellen met slechts één klik op de knop.
Als je ze er niet aan herinnerd dat je er bent, kunnen ze ervoor kiezen hetzelfde artikel ergens anders te kopen.

Deel waardevolle inhoud

Een geweldige tactiek om terugkerende kopers via e-mail warm te houden, is door waardevolle inhoud te delen. Uw e-mails mogen nooit uitsluitend uit promotionele inhoud bestaan. Als u zich richt op het leveren van nuttige, educatieve inhoud, bouwt u een relatie op met uw kopers.
Door ze waardevolle informatie te geven, zullen ze u klantvriendelijk vinden, het laat uw klanten zien dat u ook om hen geeft. Denk dus na over wat uw publiek wil en geef het ze vervolgens in korte, waardevolle brokken.
Als u ervoor kiest om alleen promotie-inhoud te delen, verliest u snel uw publiek.

Adverteer nieuwe producten

Ten slotte kunt u ook e-mails gebruiken om reclame te maken voor nieuwe producten. Klanten zijn graag de eerste die iets over nieuwe producten willen horen en ze willen uitproberen. Dus als je ze laat weten wanneer er een nieuw product aankomt, zullen ze het geweldig vinden om het te krijgen.
U kunt ook iets toevoegen aan de exclusiviteit door uw e-mail abonnees van tevoren te laten weten wanneer er nieuwe producten worden gelanceerd. Door hen het eerder te laten weten dan anderen het te laten weten, moedigt het meer mensen aan om zich aan te melden voor uw e-mails.

Dit zijn enkele van de beste manieren waarop u via e-mail meer terugkerende kopers kunt krijgen. Het kost veel moeite om e-mailmarketing succesvol te maken. Met de bovenstaande technieken zal je echter al snel indrukwekkende resultaten gaan zien.

Meer waardevolle blogartikelen lezen? Klik op één van onderstaande buttons om te lezen.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.