Wanneer u een klein bedrijf runt, is het behouden van klanten de sleutel tot uw succes. Studies hebben aangetoond dat bestaande klanten meer uitgeven dan nieuwe klanten. Het is echter niet altijd gemakkelijk om ze terug te laten komen voor meer.
Een effectieve manier om uw klanten vast te houden is e-mailmarketing. Het regelmatig versturen van e-mails helpt om uw merk in het achterhoofd van de klant te houden. Het waarschuwt hen ook voor speciale aanbiedingen die u heeft en stelt u in staat om betrokkenheid op te bouwen.
Als u wilt dat e-mailmarketing werkt voor uw kleine bedrijf, moet u een lijst maken. Hier ontdekt u waarom uw kleine bedrijf nu een e-maillijst moet opbouwen.

U kunt uw bericht rechtstreeks naar de klant sturen

Wanneer je iets op sociale media plaatst, is er geen garantie dat je volgers het zullen zien. Sites zoals Facebook vertrouwen op algoritmen om berichten op de nieuwsfeed van een gebruiker weer te geven. Terwijl sommigen u bericht waarschijnlijk zullen zien, zal het voor anderen verloren gaan tussen een zee van andere posten.
Met e-mailmarketing komt uw bericht echter gegarandeerd rechtstreeks bij de klant terecht. Dit vergroot de kans dat je resultaat ziet.
Dus als u nog niet veel conversies heeft gehad met uw huidige marketingmethoden, kan overstappen op e-mailmarketing helpen.

U kunt resultaten volgen

Naast het verhogen van de resultaten, kunt u ook de effectiviteit van deze marketingtechniek volgen.
Er zijn veel tools en software die erop gericht zijn u te helpen uw e-mailmarketingcampagnes bij te houden. U kunt zien welke onderwerp regels de beste resultaten opleveren, evenals aan welke soorten e-mails uw publiek de voorkeur geeft.
Door hun prestaties bij te houden, kunt u snel wijzigingen aanbrengen in uw e-mails. Dit kan je op zijn beurt helpen om je publiek tevreden te houden en de kans te vergroten dat ze een aankoop doen.

Het maakt personalisatie mogelijk

Een van de beste dingen van e-maillijsten is dat u hiermee meer gepersonaliseerde berichten kunt aanbieden. Zodra u een lijst bij elkaar heeft, kunt u uw e-mails segmenteren. Dit betekent dat je verschillende e-mails naar verschillende soorten klanten stuurt.
U kunt ook gespecialiseerde tools en software gebruiken om uw klanten aanbevelingen te doen. Ze bieden product- of serviceaanbevelingen op basis van eerdere aankopen.
Klanten houden van personalisatie. Dus als u een persoonlijkere relatie met uw klanten wilt opbouwen, kan een e-maillijst helpen.

Je leert meer over je publiek

Met e-mailmarketing kun je veel ontdekken over je doelgroep. Hoe meer u uw doelgroep begrijpt, hoe effectiever u op hen kunt inspelen.
Met een e-maillijst heb je verschillende klantsegmenten. Met behulp van analytische software en tools kunt u zien wie uw klanten zijn, waar ze zijn gevestigd en hoe ze omgaan met uw e-mails.
U krijgt ook het type producten en promoties te zien die de beste resultaten opleveren.

Jij bent de baas over je lijst

Social media is geweldig, maar je hebt eigenlijk geen controle over je fans en volgers. Ze behoren tot het sociale media kanaal. De inhoud die u plaatst, is ook onderworpen aan het beleid van het sociale media kanaal, dat op elk moment kan worden gewijzigd.
Met een e-maillijst zijn al uw abonnees alleen van u. Dit betekent dat u bepaalt wat ze zien en hoe u de boodschap overbrengt. U wordt niet afgeleid door beleidswijzigingen en u heeft over het algemeen veel meer controle over uw marketing.

Abonnees worden sneller kopers

Wist u dat uw abonnees meer kans hebben om kopers te worden dan volgers op sociale media? Wanneer iemand zich abonneert op uw lijst, betekent dit dat ze al geïnteresseerd zijn in uw bedrijf.
Als u relevante en nuttige inhoud via e-mail verzendt, bouwt u een relatie op met uw abonnees. Dit moedigt hen op hun beurt aan om een ​​aankoop te doen. Dus als u op zoek bent naar hogere conversies, is e-mailmarketing de sleutel.

Dit zijn slechts enkele van de redenen waarom u als eigenaar van een klein bedrijf een e-maillijst moet opbouwen. Vermijd bij het samenstellen van uw lijst het betalen voor leads. Idealiter wil je organische leads genereren, omdat de kans groter is dat ze klant worden

Als u meer interessante en waardevolle artikelen wilt lezen over e-mail marketing klik dan op één van de buttons hieronder. Leest u liever over andere onderwerpen? Klik dan op een categorie aan de rechterzijde.