Het genereren van nieuwe leads voor uw kleine bedrijf zal cruciaal zijn voor het succes ervan. Alle bedrijven hebben een consistente klantenstroom nodig als ze hun bedrijf willen laten groeien.
Het probleem is dat het niet altijd gemakkelijk is om uit te zoeken hoe u nieuwe leads kunt krijgen.
Vroeger kochten bedrijven een lijst met leads. Tegenwoordig wordt deze praktijk echter zeer afgekeurd en zou u in ernstige problemen kunnen komen als u de wetten inzake gegevensbescherming overtreedt.
Dus, hoe genereer je nieuwe leads zonder in de problemen te komen? Hier ontdekt u 5-ideeën voor het genereren van leads voor kleine bedrijven die u vandaag kunt gebruiken.
1. Een blog maken en onderhouden
De beste manier om nieuwe leads te genereren, is door ze organisch te krijgen. Dat wil zeggen, uw leads komen naar u toe.
Een blog is krachtige leadgeneratie als het correct wordt gedaan. Door een goede blog te maken en te onderhouden, bouwt u uw publiek op, verbetert u de betrokkenheid en genereert u meer omzet.
De sleutel is om ervoor te zorgen dat u nuttige, relevante en niet-promotionele inhoud levert. Uw doel moet zijn om uw reputatie als autoriteit in uw branche op te bouwen. Dat betekent het beantwoorden van problemen waarmee uw klanten te maken kunnen krijgen en het geven van nuttige tips die ze kunnen gebruiken.
Idealiter zou je zo vaak mogelijk op je blog moeten posten. Als u significante resultaten wilt zien, is minimaal één blog per week vereist.
2. Gebruik sociale media
Een andere krachtige manier om nieuwe leads te genereren is via sociale media. Alle lokale bedrijven moeten ernaar streven een sterke aanwezigheid op sociale media op te bouwen. Dit zal u helpen om een groter publiek aan te trekken en vertrouwen op te bouwen bij uw klantenbestand. Het is gratis om een bedrijfspagina op te zetten en u kunt deze gebruiken om uw diensten op de markt te brengen en in contact te blijven met klanten.
Er zijn verschillende social media platforms waar je gebruik van kunt maken. Voor de beste resultaten, richt u zich eerst op slechts één platform. Bedenk waar de meeste van uw klanten rondhangen en richt al uw inspanningen daarop.
Het onderhouden van een social media pagina voor uw bedrijf kost veel tijd en moeite. Het levert echter ook fantastische resultaten op.
3. Maak een opt-in-aanbieding
Biedt u uw klanten momenteel een opt-in-aanbieding aan? Zo niet, dan wil je er een maken!
Opt-ins zijn de beste manier om nieuwe leads te genereren. Ze moedigen klanten aan om zich aan te melden voor uw e-maillijst, zodat u ze regelmatig inhoud kunt sturen. Het genereren van leads voor een e-maillijst is niet altijd eenvoudig, maar een opt-in-aanbieding kan helpen.
Dus wat voor soort aanbiedingen kunt u bieden? Welnu, de meest effectieve zijn meestal rapporten, eBooks en kortingen. Denk na over een probleem dat je publiek heeft en bedenk dan iets dat het oplost. Dit is een onfeilbare manier om meer opt-ins aan te moedigen.
4. Zorg ervoor dat uw website is geoptimaliseerd
Is uw website volledig geoptimaliseerd? Als dat niet het geval is, loopt u mogelijk veel organische leads mis. U moet ervoor zorgen dat uw site gemakkelijk te vinden is voor uw potentiële klanten.
Gebruik relevante zoekwoorden in uw inhoud en registreer uw bedrijfsgegevens op vermeldingen zoals Google Mijn Bedrijf. Doe wat zoekwoordenonderzoek om te zien op welke zoekwoorden u zich moet concentreren.
Wanneer uw website goed is geoptimaliseerd, zal deze veel meer verkeer aantrekken.
5. Betaalde advertenties weergeven
Betaalde advertenties kunnen een goudmijn zijn voor nieuwe leads. Door de juiste zoekwoorden te gebruiken, kunt u een enorm publiek bereiken en aantrekken. Enkele van de beste plaatsen om betaalde advertenties voor uw lokale bedrijf weer te geven, zijn zoekmachines en sociale-mediasites.
Google-advertenties kunnen bijzonder lucratief zijn. Ze kunnen echter ook zeer concurrerend zijn. Dit betekent dat u mogelijk meer moet betalen om populaire zoekwoorden in uw branche te gebruiken. Gelokaliseerde longtail-zoekwoorden werken doorgaans beter omdat er minder concurrentie is. Ze zijn ook zeer gericht, wat betekent dat uw leads eerder in conversies zullen veranderen.
Dit zijn enkele van de beste methoden voor het genereren van leads die u voor uw lokale bedrijf kunt gebruiken. Welke methode u ook kiest om mee te beginnen, het zal veel tijd en moeite kosten om resultaten te zien. Om deze reden kunt u outsourcing overwegen.
Door uw leadgeneratie strategieën uit te besteden, komt er meer tijd vrij die u vervolgens aan andere aspecten van het bedrijf kunt besteden. Het belangrijkste om te onthouden is om geen lijst met leads te kopen. De beste resultaten behaal je wanneer je organisch leads genereert.
Wilt u nog meer interessante artikelen lezen? Via onderstaande buttons kunt u 2 artikelen lezen die u zeer waarschijnlijk óók interessant vindt.