Als het gaat om het omzetten van leads in klanten, is een effectieve Call to Action (CTA) cruciaal. Er zijn veel verschillende soorten CTA’s die u kunt gebruiken, elk gericht op een specifiek doel.

Dus, wat is een Call to Action en hoe kun je er een maken? Ontdek hieronder alles wat u moet weten.

Wat is een CTA?

Een CTA vertelt uw publiek in wezen wat ze vervolgens moeten doen. De meest basale is “Koop nu!”, met als doel de klant over te halen tot een aankoop. Ze kunnen worden gebruikt op uw website, in uw blogs, e-mails en berichten op sociale media.

Er zijn verschillende soorten CTA’s die u voor uw bedrijf kunt gebruiken, en elk heeft een ander doel. Laten we eens kijken naar enkele van de belangrijkste typen die u kunt maken.

De verschillende soorten CTA die u kunt gebruiken

Als u de meest effectieve call-to-action wilt maken, moet u ervoor zorgen dat u het juiste type gebruikt. Dus, wat zijn de verschillende soorten die u zou moeten gebruiken? Hieronder zullen we kijken naar enkele van de meest voorkomende soorten CTA die door bedrijven worden gebruikt.

Koop CTA  – Dit type CTA komt het meest voor. Het wordt gebruikt om de lezer een aankoop te laten doen. U kunt ze gebruiken aan het einde van product beschrijvingen, advertenties en promotionele inhoud.

Abonneer CTASoms kan het doel zijn om nieuwe abonnees te krijgen. Een sterke abonnee-CTA zal meer aanmeldingen voor uw nieuwsbrief, e-mails of service aanmoedigen.

Lead magnet CTALead magnets kunnen een geweldige manier zijn om nieuwe klanten te genereren. Ze geven je publiek gratis waarde, waardoor de kans groter is dat ze bij je kopen. Moedig meer mensen aan om te profiteren van uw leadmagnet met een effectieve CTA.

Informatie-CTA – Een CTA is niet alleen bedoeld om directe aankopen aan te moedigen. U kunt ze gebruiken om uw publiek aan te moedigen meer te weten te komen over een product of dienst. Informatie-CTA’s laten uw publiek weten wat ze moeten doen om meer te weten te komen voordat ze iets kopen.

Dit zijn enkele van de meest populaire soorten CTA die u kunt gebruiken om resultaten te genereren. Dus, nu je weet wat ze zij blijft de vraag over hoe je een effectieve Call to Action kunt creëren.

Hoe maak je een effectieve CTA

Als u een effectieve CTA wilt maken, zijn er enkele belangrijke stappen die u moet volgen. Enkele van de beste manieren om een ​​sterke oproep tot actie voor uw bedrijf te creëren, zijn:

  • Houd het kort en bondig
  • Laat de opening tellen
  • Doel om emotie te koesteren 
  • Test verschillende CTA’s
  • Creëer een gevoel van urgentie

Een effectieve CTA zal niet langer zijn dan 35 woorden. Dit betekent dat je creatief moet zijn om het kort en bondig te houden.

Begin met het creëren van een sterke opening. Pak het probleem van de lezer direct aan. Dit kan vaak het beste in de vorm van een vraag. Een voorbeeld kan zijn: “Heeft u moeite om leads om te zetten in klanten?”. Dit zou dan worden gevolgd met uw oplossing.

Een goede CTA zal toewerken naar het triggeren van specifieke emoties. Mensen zijn veel meer geneigd om actie te ondernemen als ze zich emotioneel getriggerd voelen. Het is een tactiek die door alle grote bedrijven wordt gebruikt en het kan zeer effectief blijken te zijn. Onderzoek woorden die een emotionele reactie opwekken om u een beter idee te geven van wat u moet schrijven.

U kunt bepalen welke typen CTA het meest effectief zijn voor uw bedrijf door ze uit te testen. Houd bij hoe goed elk type CTA presteert. Dit zal u laten zien wat werkt en, nog belangrijker, wat niet.

Ten slotte, als je kunt, moet je proberen een gevoel van urgentie te genereren. Uw publiek zal veel eerder actie ondernemen als ze het gevoel hebben dat ze maar een beperkte tijd hebben om dit te doen. Deze techniek werkt het beste bij promotionele content. Een voorbeeld van dit type CTA is “Stel niet uit – Krijg nu 50% korting zolang de aanbieding geldig is”.

Het kan even duren om te leren hoe u effectieve CTA’s voor uw bedrijf kunt maken. Het is echter gewoon een kwestie van vallen en opstaan. Hoe meer je creëert, hoe makkelijker het wordt. Vergeet niet om verschillende CTA’s uit te proberen om te zien welke het beste werken voor uw bedrijf.

Wat vond u van dit artikel? Als u meer interessante en waardevolle artikelen wilt lezen bekijk dan de categorieën aan de rechterzijde of klik op 1 van de twee buttons hieronder.