Marketing van uw bedrijf is essentieel als u nieuwe klanten wilt werven. Het is echter hard werken om uw merk consequent op de markt te brengen.
Lokale Gidsen (Local Guides) van Google is een manier waarop u kunt bezuinigen op uw marketinginspanningen zonder de resultaten te minimaliseren. Het wordt beschouwd als een passieve vorm van marketing en wordt wereldwijd door miljoenen bedrijven gebruikt.
Hier ontdekt u wat lokale gidsen zijn en hoe u ze in uw voordeel kunt gebruiken.

Wat zijn lokale gidsen?

Lokale gidsen is in 2015 door Google gelanceerd. Het is een community van mensen die foto’s delen en vragen beantwoorden over hun omgeving. Ze werken ook informatie over het gebied en lokale bedrijven bij via Google Maps. Er zijn wereldwijd miljoenen gidsen en het platform blijft groeien.
In ruil voor het worden van een lokale gids, krijg je incentives aangeboden. Je verdient punten wanneer je bijdraagt, en gaat omhoog door 10 beloningsniveaus. Gebruikers ontgrendelen ook extra soorten inhoud die ze kunnen maken naarmate ze verder komen. Op niveau vier kunnen ze bijvoorbeeld beginnen met het maken van op lijsten gebaseerde inhoud.
Bedrijven mogen zelf niet als gids optreden. Het doel hier is niet om zelf een gids te worden, maar om contact te maken met degenen in uw omgeving.
Dus, welke voordelen kun je verwachten als je deelneemt aan dit gratis programma?

Welke voordelen leveren ze op?

Uw bedrijf verbinden met een lokale gids kan veel grote voordelen opleveren voor uw bedrijf.
Het kan:

  • Zichtbaarheid vergroten
  • Zorg ervoor dat uw bedrijfsprofiel correct is
  • Moedig klanten aan om meer beoordelingen achter te laten

Werken met een lokale gids kan je helpen om de zichtbaarheid drastisch te verbeteren. Tegenwoordig wenden de meeste consumenten zich tot zoekmachines om meer te weten te komen over lokale bedrijven. Door ervoor te zorgen dat uw bedrijf foto’s en actuele informatie op Google Maps heeft, wordt de zichtbaarheid in de zoekresultaten vergroot.
U krijgt ook de mogelijkheid om ervoor te zorgen dat al uw bedrijfsgegevens correct zijn. Dit omvat uw bedrijfsnaam, website, contactgegevens en openingstijden. Als deze informatie niet juist is, loopt u mogelijk potentiële klanten mis.
Het feit dat gebruikers beoordelingen kunnen achterlaten op Local Guides is een enorm voordeel. U weet waarschijnlijk al hoe belangrijk beoordelingen voor bedrijven zijn. De meeste consumenten lezen reviews voordat ze een aankoop doen bij een bedrijf. Hoe meer positieve beoordelingen u heeft, hoe meer extra klanten u gaat aantrekken.
Dit zijn slechts drie voordelen die u van lokale gidsen kunt verwachten. De vraag is: hoe kunt u ze gebruiken voor uw bedrijf?

Hoe kan uw bedrijf Local Guides gebruiken?

Als u de voordelen wilt ervaren die een lokale gids voor uw bedrijf kan hebben, moet u ze aantrekken.
Een lokale gids krijgen om uw bedrijf te dekken kan moeilijk zijn, maar er zijn manieren om het gemakkelijker te maken. Laten we eens kijken naar enkele van de belangrijkste manieren waarop u kunt samenwerken met een lokale gids bij u in de buurt…

Afspraak maken

Als bedrijf kun je samenwerken met een lokale gids door een evenement te organiseren. Dit geeft je een geweldige kans om een ​​relatie op te bouwen en in contact te komen met gidsen in jouw omgeving. Houd er echter rekening mee dat er enkele richtlijnen zijn die u moet volgen voordat u een tijd en plaats instelt.
Google staat niet toe dat zijn lokale gidsen sponsoring accepteren als een stimulans voor een positieve recensie. De gids kan ook geen enkele vorm van betaling accepteren voor het hosten van een evenement.
Als u zich aan de richtlijnen houdt, zorgt dit ervoor dat uw bedrijf niet wordt bestraft.

Zorg ervoor dat uw Google-pagina’s zijn geoptimaliseerd

U wilt er ook voor zorgen dat uw Google-pagina’s zijn geoptimaliseerd. Dit omvat uw Google Mijn Bedrijf- en Google Maps-pagina. Zorg er ook voor dat uw vermelding wordt geclaimd op Google Mijn Bedrijf.

Stimuleer meer beoordelingen

Hoe meer reviews u voor uw bedrijf kunt krijgen in uw Local Guides, hoe meer klanten u waarschijnlijk zult winnen. Moedig beoordelingen altijd aan waar u kunt, maar wees op uw hoede voor het gebruik van twijfelachtige tactieken. Betaal nooit iemand voor een positieve recensie, ze moeten vanzelf komen als je wilt dat ze effectief zijn.
Dit zijn slechts enkele manieren waarop Local Guides uw bedrijf kunnen helpen. Als je er nog niet eerder mee hebt gewerkt, is dit het moment om dit passieve marketingplatform te onderzoeken en ervan te profiteren.