Een van de beste manieren om tegenwoordig nieuwe klanten te werven, is via sociale media. Met meer dan een miljard gebruikers is Facebook verreweg een van de beste platforms om je aan te melden.

Er zijn veel manieren waarop u de site kunt gebruiken om nieuwe klanten te werven. Hier bekijken we 6 krachtige manieren om Facebook te gebruiken om meer klanten voor uw bedrijf aan te trekken.

  1. Maak een Facebook-bedrijfspagina aan

De eerste en gemakkelijkste manier om meer klanten op Facebook te krijgen, is door een bedrijfspagina aan te maken. Dit geeft u een aanwezigheid op sociale media, waardoor uw klanten en andere consumenten u kunnen vinden.

Hoe meer likes uw Facebook-bedrijfspagina genereert, hoe meer mensen deze kunnen vinden. Facebook’s algoritme geeft pagina’s de voorkeur die het goed doen en maximale betrokkenheid hebben.

Waar moet uw Facebook-pagina aan voldoen?

Om aan alle eisen te voldoen moet u:

  •  Gebruik een profielfoto van jezelf of je logo
  •  Zorg ervoor dat al uw bedrijfsgegevens correct zijn
  •  Plaats links naar je blog en geef handige tips
  •  Voeg een CTA toe aan uw berichten en bedrijfsbeschrijving

Het opzetten van een bedrijfspagina op Facebook is gratis, waardoor het een van de beste manieren is om nieuwe klanten aan te trekken.

  1. Word lid van relevante groepen

Netwerken is altijd belangrijk geweest in het bedrijfsleven. Onderschat de kracht van sociale media voor het leggen van waardevolle connecties niet. 

Met Facebook-groepen kunt u communiceren met anderen in hetzelfde vakgebied, evenals met potentiële klanten. U kunt lid worden van groepen die verband houden met uw branche, waar u advies kunt plaatsen en potentiële klanten kunt leren kennen. Kijk welke soorten Facebook-groepen beschikbaar zijn in uw niche en sluit u aan bij ten minste één om uw bereik te vergroten.

  1. Betaalde Facebook-advertenties

Als u het budget heeft, kunnen betaalde Facebook-advertenties zeer effectief zijn voor bedrijven. De reden dat ze zo goed werken, is omdat ze sterk kunnen worden aangepast. 

Wanneer u een advertentie maakt, kunt u selecteren wie deze moet zien. Dit omvat het kiezen van een specifieke leeftijdscategorie, geslacht, beroep of locatie. Dit maakt ze vooral geschikt voor lokale bedrijven die zich op lokale klanten kunnen richten.

U kunt uw uitgaven ook beheren met betaalde advertenties op het platform. Dit maakt het een betaalbare optie.

  1. Evenement pagina’s maken

Zodra u uw bedrijfspagina heeft ingesteld, kunt u beginnen met het maken van evenementen om de aandacht van mensen te trekken. Dit kan zowel voor fysieke evenementen als voor digitale evenementen.

Sinds de wereldwijde pandemie hebben veel bedrijven hun focus verlegd naar digitale evenementen. Organiseer Facebook Live-evenementen waar je dingen weggeeft, of geef exclusief advies en tips.

Evenementen kunnen helpen om bestaande klanten tevreden te houden, terwijl ze ook uw bereik vergroten. Vergeet niet om bezoekers aan te moedigen om het evenement leuk te vinden en te delen om nog meer aandacht te krijgen.

  1. Moedig beoordelingen aan

Met een Facebook bedrijfspagina geeft u uw klanten de mogelijkheid om een ​​review achter te laten. Deze worden duidelijk weergegeven op uw pagina zodat iedereen ze kan zien.

Als je veel beoordelingen van 4-5 sterren kunt krijgen, zal het je helpen veel meer potentiële klanten aan te trekken. Voordat ze bij een nieuw bedrijf kopen, willen consumenten tegenwoordig liever meer over hen te weten komen. De meerderheid van de consumenten leest recensies voordat ze beslissen om al dan niet bij een bedrijf te kopen.

Hoewel er een risico bestaat dat u negatieve beoordelingen krijgt, zal dit u niet schaden, op voorwaarde dat u erop reageert en het probleem oplost. Dat brengt ons bij een andere tip…

  1. Interactie met je volgers

Je zult moeite hebben om meer klanten via Facebook te krijgen als je geen interactie hebt met je volgers. Dit betekent reageren op reacties op uw bericht en contact opnemen met degenen die beoordelingen achterlaten.

De berichten die u maakt, moeten mensen aanmoedigen om leuk te vinden en erop te reageren. Immers, hoe meer betrokkenheid een bericht heeft, hoe meer zichtbaarheid het krijgt. Ze zullen echter geen commentaar geven als ze weten dat je niet zult antwoorden.

Interactie met je volgers laat zien dat je om ze geeft, wat op zijn beurt helpt om vertrouwen en betrokkenheid op te bouwen.

Dit waren ze dan – 6 krachtige manieren om Facebook te gebruiken om meer klanten te krijgen. Het kost tijd om resultaten te zien van elk social media platform. Als u echter de bovenstaande tips opvolgt, zou u een geleidelijke toename van klanten moeten zien.

Vond u dit een interessant en waardevol artikelen? Klik Hieronder voor meer interessante artikelen.