Een ding dat u gaat helpen de resultaten van uw Social Media-marketing te verbeteren, is het plaatsen van de juiste inhoud. Er zijn verschillende soorten berichten op sociale media die u kunt maken. Elk biedt iets andere voordelen ten opzichte van de andere.

Weet je niet zeker op welke soorten berichten op sociale media je je moet concentreren? Bekijk hieronder 6 soorten berichten die je kunt delen.

1. Een serie berichten

Als het je doel is om de betrokkenheid te vergroten, overweeg dan om een ​​serie berichten te delen. U kunt een dagelijkse, wekelijkse of maandelijkse reeks berichten maken die ervoor zorgen dat uw publiek terug blijft komen naar uw pagina.

Dit soort berichten stimuleert de betrokkenheid, terwijl ze ook meer interesse in uw pagina genereren. Probeer iets nuttigs in de serie te geven, zoals elke maandag kunt u een nuttige tip geven om het leven van uw klanten gemakkelijker te maken.

Denk na over wat uw publiek wil en brainstorm over manieren om dit in een reeks berichten aan te bieden.

2. Blogs, gidsen of artikelen

Als je aan berichten op sociale media denkt, denk je meestal aan de kortere bijschriften. Wist je echter dat je ook langere inhoud op sommige Social Media-platforms kunt plaatsen?

Met sites zoals Facebook en LinkedIn kunt u langere geschreven inhoud voor uw publiek plaatsen. Dit kunnen blogs, artikelen, hoe-te-berichten, recensies en handleidingen zijn.

Door dit soort berichten te publiceren, onderscheidt u zich van uw concurrenten. Ze bieden ook veel meer waarde voor uw publiek.

Gebruik dit soort berichten om autoriteit in uw niche op te bouwen en uw doelgroep uit te breiden.

3. Betrokkenheidsberichten

Berichten om betrokkenheid te creëren worden vaak gebruikt door bedrijven. Ze worden niet gebruikt om uw bedrijf of product te promoten. In plaats daarvan is het doel van dat soort berichten om uw publiek te intrigeren en te prikkelen.

Er zijn veel verschillende soorten berichten die u kunt maken om betrokkenheid te bevorderen. De belangrijkste typen zijn degenen die uw publiek vragen stellen. Je kunt ook om feedback vragen of ze het bericht laten delen om het bewustzijn te vergroten.

4. Blog-promotie berichten

Sociale media zijn een geweldige plek om uw geschreven inhoud op de markt te brengen. Blogs zijn fantastisch om klanten te behouden en een breder publiek aan te trekken. Ze moeten echter wel op de markt worden gebracht om resultaten te boeken.

Je kunt berichten plaatsen om je volgers te laten weten dat er een nieuwe blogpost beschikbaar is. Geef een link naar de inhoud in het bericht en geef een fragment zodat ze weten wat ze kunnen verwachten.

U zou via dit soort berichten op sociale media meer verkeer naar uw blog moeten zien.

5. Afbeeldingen of video

Er zijn meerdere onderzoeken geweest die hebben aangetoond dat afbeeldingen en video’s zeer effectief zijn op sociale media. Ze kunnen veel effectiever zijn dan eenvoudige geschreven inhoud.

Afbeeldingen zijn geweldig om de inhoud op te splitsen. Ze zijn ook vrij eenvoudig in elkaar te zetten. U kunt ze gebruiken om de betrokkenheid te vergroten en ze mogelijk naar uw website te leiden.

Video’s zijn misschien wel de meest effectieve berichten die u kunt publiceren. Het is veel gemakkelijker om een ​​video te bekijken dan om een ​​massa inhoud te lezen. Hiermee kunt u ook persoonlijkheid aan uw pagina toevoegen, waardoor uw merk een sterkere stem krijgt op sociale media.

6. Wedstrijden en weggeefacties

Als er één type bericht is waarop u zich wilt concentreren, zijn het wedstrijden en weggeefacties. Het hosten van een wedstrijd of een weggevertje op uw pagina is een onfeilbare manier om naamsbekendheid te vergroten.

Mensen houden van wedstrijden en weggeefacties. Ze genereren een bepaald niveau van opwinding en moedigen mensen aan om je bericht leuk te vinden en erop te reageren. Dit verhoogt de betrokkenheid aanzienlijk en vergroot uw bereik op het hele platform.

Je hoeft niets duurs weg te geven. Het kan goedkoop en simpel. Denk bijvoorbeeld aan een korting op uw diensten of een cadeaubon.

Dit zijn slechts 6 soorten berichten op sociale media waarop u zich voor uw bedrijf wilt concentreren. Elk levert zijn eigen unieke voordelen. De truc is om verschillende soorten berichten te publiceren om een ​​breder publiek te plezieren.

Het spreekt natuurlijk voor zich dat je je publiek zoveel mogelijk moet onderzoeken voordat je iets plaatst. Dit geeft je een beter idee op welke berichten je je moet concentreren.

Wat vond u van dit artikel? Als u meer interessante en waardevolle artikelen wilt lezen bekijk dan de categorieën aan de rechterzijde of klik op 1 van de twee buttons hieronder.