Heeft u moeite om bezoekers naar uw website te converteren? Als dat zo is, maakt u misschien een van de vele veelgemaakte fouten die bedrijven vaak maken met hun site.

Bij het maken van een website voor uw bedrijf komt veel kijken. Het moet er niet alleen visueel aantrekkelijk uitzien, maar het moet ook correct functioneren.

Hier ontdek je 6 fouten die lokale bedrijven maken met hun website die je kunnen tegenhouden.

  1. Inhoud van slechte kwaliteit

Het is allemaal leuk en aardig om een ​​flitsend ontwerp op je website te hebben. Dat zal echter niets betekenen als het inhoud van slechte kwaliteit bevat.

Je hebt seconden om de aandacht van een bezoeker op je site te trekken. De inhoud moet daarom boeiend, relevant en duidelijk zijn. Onderschat niet hoe belangrijk de inhoud op uw website is om nieuwe klanten aan te trekken.

  1. Rommelig ontwerp

Met zoveel concurrentie online, is het belangrijk om manieren te vinden om op te vallen. Om dit te doen, hebben veel bedrijven echter de neiging om overboord te gaan met hun webdesign. Dit resulteert in een rommelig ontwerp waar veel te veel aan de hand is.

Als uw site rommelig overkomt, zullen bezoekers er niet lang op blijven. 

  1. Niet controleren op bruikbaarheid

Wanneer heeft u voor het laatst de bruikbaarheid van uw website gecontroleerd? Om te begrijpen waarom het niet veel resultaten oplevert, moet u het vanuit het oogpunt van een klant ervaren.

Ga naar uw website zoals een klant zou doen en let op het volgende:

  • Hoe snel de site laadt
  • Of het gemakkelijk is om te navigeren
  • Zijn er fouten?
  • Hoe gemakkelijk is het om een ​​aankoop te doen?

Dit zijn enkele van de belangrijkste dingen waar u op moet letten. Als uw site traag laadt, zullen bezoekers snel naar uw concurrenten gaan. Evenzo, als het niet gemakkelijk is om te navigeren, zullen mensen er niet lang over doen om erachter te komen. 

U moet ervoor zorgen dat uw website gebruiksvriendelijk is en dat er geen fouten zijn die u kunnen tegenhouden.

  1. Geen geloofwaardigheid toevoegen

Heeft u getuigenissen of recensies toegevoegd aan uw website? Zo niet, dan wil je ze nu meteen toevoegen.

Mensen willen zaken doen met bedrijven die ze kunnen vertrouwen. Hoe meer geloofwaardigheid u bezoekers van uw site kunt bieden, hoe groter de kans dat ze een aankoop doen.

Getuigenissen en recensies zijn enkele van de krachtigste geloofwaardigheidsverhogers die u kunt gebruiken. Voeg ze toe aan de startpagina of maak een specifieke pagina alleen voor positieve feedback.

  1. Contact optie fouten

Het is absoluut noodzakelijk dat u uw bezoekers een scala aan contactmogelijkheden geeft. Als u maar één contactmethode heeft, zoals een websiteformulier, loopt u mogelijk veel potentiële winst mis.

U moet het u zo gemakkelijk mogelijk maken om contact met u op te nemen. Dit betekent dat u meerdere opties moet bieden, zoals e-mail, telefoon en websiteformulier. Hoe gemakkelijker u het voor uw bezoekers maakt om contact met u op te nemen, hoe groter de kans dat ze u zullen vertrouwen en van u zullen kopen.

Controleer dus uw contactgegevens om er zeker van te zijn dat ze up-to-date zijn en u heeft verschillende opties opgegeven. U moet ook een notitie toevoegen aan uw contactpagina om mensen te laten weten hoe lang ze kunnen wachten op een reactie.

  1. Er is geen duidelijke CTA

Zelfs als het je lukt om alle bovenstaande fouten te vermijden, zal je conversieratio dalen als je geen duidelijke call-to-action hebt. 

Een CTA vertelt de bezoeker wat hij vervolgens moet doen. Op de homepage kunt u hen bijvoorbeeld aanmoedigen om uw producten te bekijken of contact met u op te nemen als ze vragen hebben. 

Het is een simpele truc die het aantal bezoekers dat klanten worden aanzienlijk kan verhogen. U kunt veel geweldige informatie online vinden om u te helpen uw CTA aan te scherpen. Als u meer te weten komt over hoe ze uw bedrijf helpen, kunt u uiteindelijk hun effectiviteit vergroten.

Dit zijn slechts 6 van de meest voorkomende fouten die lokale bedrijven maken met hun website. Hoewel het tijdrovend kan zijn om uw website precies goed te krijgen, zullen de tijd en moeite uiteindelijk vruchten afwerpen.

Dit was één van de waardevolle artikelen op mijn website. Geïnteresseerd in andere blogartikelen?
hieronder staan er twee, maar aan de rechterzijde kunt u ook kiezen uit de voor u interessante categorie.