Blogs kunnen een geweldige manier zijn om een publiek op te bouwen en de bekendheid van uw merk te vergroten. Het kan echter tijdrovend en moeilijk zijn om regelmatig nieuwe inhoud te maken.
Er is veel tegenstrijdig advies over hoeveel blogposts je moet maken en hoe lang ze moeten zijn. Eén ding is echter bekend: hoe vaker u nuttige informatie plaatst, hoe meer resultaten u zult zien.
Als u uw blogs wilt stroomlijnen en de meeste voordelen wilt behalen, kan een blog strategie helpen. Het is echter belangrijk om het realistisch te houden. Als je dat niet doet, zul je merken dat het onmogelijk is om de strategie te blijven volgen.
Lees verder om te leren hoe u een realistische blog strategie voor uw kleine bedrijf kunt maken.
Bepaal de focus en het doel van de blog
Zoals met alles in het bedrijfsleven, moet je een doel voor ogen hebben voor je blog. Wat zal het belangrijkste doel zijn? Enkele van de belangrijkste doelen die bedrijven hebben bij het publiceren van reguliere blogposts zijn:
- Voetverkeer naar een plaatselijke winkel brengen
- Nieuwe klanten aantrekken
- Omzet verhogen
- Uw publiek opleiden
- Merkbekendheid opbouwen
Natuurlijk is het mogelijk om al deze dingen in de loop van de tijd te doen. Het helpt echter om uw belangrijkste focus te begrijpen voordat u aan de slag gaat. Wat is het belangrijkste doel waar je naartoe moet werken?
Bepaal waar je het gaat hosten
Als je een goed idee hebt van de doelen van de blog, is het tijd om te beslissen waar je deze gaat hosten. Er zijn hier twee hoofd opties. Je kan:
Host de blog rechtstreeks op uw website. Dit zal helpen bij het genereren van organisch verkeer naar uw site. Het kan ook indirect helpen bij het verhogen van de verkoop, aangezien de lezer al op uw website aanwezig is.
Of
Host een zelfstandige blog. Deze wordt op een aparte site met een eigen webadres gepubliceerd. Bedrijven kunnen profiteren van dit type blog, maar meestal is het beter om er een rechtstreeks op uw website te hosten.
Marktonderzoek uitvoeren
Als het gaat om het maken van blogposts, moet u weten welk type inhoud u moet produceren. Hiervoor zul je uitgebreid marktonderzoek moeten doen.
Zoek naar waar uw ideale klanten en klanten rondhangen. Wat zijn hun belangrijkste pijnpunten en welk type inhoud gebruiken ze het liefst?
Hoe meer u uw doelgroep en hun behoeften begrijpt, hoe effectiever uw blog strategie zal zijn.
Een lijst met blogonderwerpen maken
Nu je een goed idee hebt van waar en wat je moet posten, is het tijd om een lijst met onderwerpen op te stellen.
Er zijn veel manieren om dit te doen, waaronder kijken naar wat uw concurrenten posten en het gebruik van hulpprogramma’s voor zoekwoordonderzoek. Dat laatste geeft je een goed beeld van waar je doelgroep naar op zoek is. U kunt vervolgens berichten maken die hun veel voorkomende zoekopdrachten oplossen.
Als u een lijst met blogonderwerpen klaar heeft staan, kunt u op de lange termijn veel tijd besparen.
Maak van tevoren wat berichten
Een ander ding dat je leven gemakkelijker gaat maken, is door van tevoren blogposts te maken. Net als bij posts op sociale media, kun je blogberichten op bepaalde tijden publiceren.
Als je een reeks blogs maakt terwijl je tijd hebt, kun je je de hele maand op andere dingen concentreren. Als je geen tijd hebt om van tevoren blogposts te maken, overweeg dan om uit te besteden. Veel lokale bedrijven besteden hun blog inhoud uit. Het kan u niet alleen tijd besparen, maar het kan er ook voor zorgen dat de berichten die u publiceert van hoge kwaliteit zijn.
Voeg een CTA (Call To Action)toe
Elke blogpost die u produceert, moet een sterke oproep tot actie hebben. Dat betekent niet dat je aan het einde van elk bericht te promotioneel moet zijn. Het kan zijn dat u meer betrokkenheid probeert aan te moedigen. In dit geval zou het een goede CTA zijn om een vraag te stellen en uw publiek te laten antwoorden in de opmerkingen.
Als u deze tips volgt, kunt u een geweldige blog strategie voor uw lokale bedrijf samenstellen. Vergeet niet dat als je resultaten van je blog berichten wilt zien, je ze op de markt moet brengen. Link ernaar op uw social media kanalen en voeg een link toe aan alle e-mails die u verzendt.