Aan koud verkeer is veel moeilijker te verkopen dan aan warm verkeer. Dat betekent echter niet dat het onmogelijk is.
Wist u dat er effectieve manieren zijn om uw aanbod te schalen met koud verkeer? De sleutel is om uw publiek te kennen. Hier bekijken we hoe u uw aanbod effectief kunt schalen met cold traffic.
Wat is koud verkeer?
Koud verkeer zijn in feite mensen die geen interactie hebben gehad met of van uw bedrijf hebben gehoord. Wanneer deze mensen naar uw site gaan of op een link klikken die u promoot, doen ze dat omdat ze geïntrigeerd zijn door wat u aanbiedt.
Daarentegen klikt warm verkeer op uw links omdat ze eerder van u hebben gehoord of zaken met u hebben gedaan.
Het feit dat cold traffic nog nooit van u heeft gehoord, maakt het doorgaans veel moeilijker om aan hen te verkopen. Ze zijn niet per se geïnteresseerd in een oplossing, maar zijn op zoek naar meer informatie over u en uw producten of services.
Dus als het gaat om marketing voor cold traffic, moet u zich concentreren op het introduceren van uw merk in plaats van op directe verkoop.
Waarom het niet werkt om koud verkeer naar uw bestemmingspagina te leiden
Een van de grootste fouten die u kunt maken met koud verkeer, is door ze rechtstreeks naar uw bestemmingspagina te sturen. Ja, u kunt op deze manier nog steeds enkele conversies krijgen, maar er zijn er maar heel weinig tussen die dit zullen doen.
De reden dat het niet erg effectief is om ze naar een bestemmingspagina te sturen, is dat ze op dit moment niet in de koopfase zitten. Ze willen niet dat er al iets aan ze verkocht wordt. Zoals hierboven vermeld, wil koud verkeer meer over u te weten komen. Dit betekent dat u een relatie met hen moet opbouwen voordat ze een aankoop overwegen.
Er zijn veel manieren waarop u een relatie kunt opbouwen met koud verkeer. Hoewel het iets moeilijker is om uw aanbod aan deze doelgroep te schalen, is het zeker goed te doen. Laten we dus eens kijken naar enkele van de beste manieren om een aanbieding met koud verkeer op te schalen.
Hoe moet u een aanbieding met koud verkeer opschalen?
Nu we hebben vastgesteld dat bestemmingspagina’s niet werken, is het tijd om ons te concentreren op de strategieën die dat wel doen. Er zijn verschillende manieren om een aanbieding op te schalen met koud verkeer en hieronder zullen we enkele van de beste methoden onthullen die u kunt volgen.
- Maak een blog
Een van de beste manieren om een relatie met uw klanten op te bouwen, is door te bloggen. Als uw bedrijf er momenteel geen heeft, loopt u mogelijk veel potentiële klanten mis. Blogs helpen om nuttige informatie te verstrekken aan koud verkeer. Ze kunnen meer te weten komen over uw merk en u bouwt u zelf op als een branche deskundige. Als je het goed doet, zorgt je blog ervoor dat koud verkeer terugkomt voor meer, en uiteindelijk verandert in warm verkeer.
Houd er bij het maken van een blog rekening mee dat u de berichten niet als reclame moet maken. Concentreer u in plaats daarvan op eventuele problemen die uw publiek ondervindt en geef advies over hoe ze deze kunnen overwinnen. U kunt ook het laatste nieuws in de branche behandelen om het actueel en relevant te houden. - Maak gebruik van e-mailmarketing
E-mailmarketing kan u ook helpen om te verkopen aan koud verkeer. Het versturen van korte, interessante e-mails helpt ook om een langdurige relatie op te bouwen. De e-mails die u verzendt, moeten nuttige, relevante informatie bevatten. Als u educatieve en nuttige inhoud blijft leveren via e-mails, zult u ze uiteindelijk omzetten in klanten. Het is belangrijk om te weten dat dit niet van de ene op de andere dag zal gebeuren. Het kost tijd om koud verkeer om te zetten met deze methode, dus verwacht geen snelle resultaten. Natuurlijk moet u in de eerste plaats hun e-mail adres vangen en vasthouden als u deze methode wilt gebruiken. Dit kan met succes worden gedaan door ze een zogenoemde Lead Magnet (waardevolle weggever) aan te bieden.
De Lead Magnet moet iets waardevols bieden. Het kan een gratis e-Book zijn, of een gids om hen te helpen een specifiek probleem op te lossen. Door zich aan te melden voor uw e-maillijst, krijgen ze in feite iets waardevols terug. Vanaf dat moment bent u in staat om een zeer persoonlijke relatie op te bouwen, zonder dat het u veel tijd en energie kost.
Dit zijn enkele van de beste manieren om uw aanbod te schalen met koud verkeer. Onthoud dat het doel is om ze meer over u en uw bedrijf te leren. Dit betekent dat u directe verkoop moet vermijden totdat u een relatie heeft opgebouwd met uw koude leads.