De afgelopen jaren heb
ik met kleine bedrijven gewerkt om hen te helpen hun bedrijf te laten groeien
met behulp van digitale marketing.
Wanneer je net als ik constant informatie leest over- en bezig bent met digitale marketing strategieën en -technieken, begin je een aantal geweldige manieren te leren om meer inkomsten te genereren.
Vandaag wilde ik een verhaal delen dat ik onlangs hoorde. Het draait allemaal om een dakdekker die ergens tussen de 20 en 50 extra verkopen krijgt (mensen die geld uitgeven aan producten en of diensten) en hoe ze dat maand na maand doen.
Het gekke is dat wat ze doen zo belachelijk eenvoudig is, maar toch zo effectief.
Ze hebben onlangs met mij gedeeld hoe ze het doen. En geloof het of niet, ze ontdekten per ongeluk dat wat ze het "Nieuwsbrief model" noemen, ongelooflijk goed voor hen werkt (en hoe goed het ook werkt voor iedereen met wie ze het hebben gedeeld).
Vandaag ga ik u door het exacte model leiden, zodat u het in uw bedrijf kunt gebruiken. Geloof me als ik zeg dat dit absoluut de moeite waard is om in uw bedrijf te implementeren, zelfs als u geen dakdekker bent.
Deze
dakdekker vertelde me dat ze deze methode voor het eerst tegenkwamen
toen ze net begonnen en niet zeker wisten wat ze aan het doen waren.
“Nou, het begon
allemaal toen we e-mailadressen van onze klanten verzamelden. We wisten van
e-mailmarketing, maar we wisten echt niet waar we moesten beginnen. We wisten
niet zeker wat we onze klanten zouden schrijven. We zagen veel e-mails
binnenkomen van andere bedrijven, maar we wilden niet zijn zoals zij.”
“Op een dag zagen we meer een persoonlijke e-mail (minder luxe met meer tekst en bijna geen afbeeldingen) binnenkomen van een bedrijf waarvan we gelijk wisten dat het een goed idee was! Het had gewoon een persoonlijker tintje en voelde een stuk minder verkoperig aan.”
“We wisten niet precies waar we over zouden schrijven, maar na wat interne discussies kwamen we op de e-mailberichten die we vandaag de dag versturen. En het klinkt misschien ongeloofwaardig, binnen een korte tijd begon de telefoon te rinkelen. Het was een klant van ons die al een tijdje geen contact meer had opgenomen, maar onze nieuwsbrief had ontvangen en besloot dat het tijd was om ons weer te zien en een afspraak te maken”
“In de loop van de week of zo bleven we meer reacties ontvangen. De mensen zeiden dat ze onlangs aan ons bedrijf hadden gedacht en dat onze nieuwsbrief hen hieraan herinnerde."
De
dakdekker vertelde me dat dit die maand 45 nieuwe afspraken met zich
meebracht en dat het gemiddeld tussen de 20 en 50 klanten per maand is sinds ze
de nieuwsbrief versturen. Ze vertelden me verder dat het zo
effectief voor hen was dat ze iemand moesten inhuren om hen ermee te helpen,
omdat het gewoon te veel was om het allemaal zelf te doen, vooral met alle
bijkomende zaken.
Het gekke van de
nieuwsbrieven die ze versturen, is dat ze nooit enige vorm van deal of
kortingen of zelfs maar enige vorm van promotie aanbieden. Ze praten nauwelijks
over dakdekkers zaken waar andere bedrijven de hele tijd over praten.
Ze vertelden me dat het geheim is om inhoud te schrijven die mensen echt willen lezen. Ze schrijven altijd over dingen die relevant zijn voor de tijd van het jaar. Het onderwerp in elke nieuwsbrief positioneerde hen als de expert in hun vakgebied zonder afbreuk te doen aan de nieuwsbrief zelf.
De reden dat de nieuwsbrieven mensen weer in het bedrijf lokken, is vrij eenvoudig, ze fungeren als een geweldig excuus om mensen eraan te herinneren dat je bedrijf nog steeds bestaat en dat het bedrijf om de bestaande klanten geeft.
De sleutel hier is dat de lijst met mensen die uw nieuwsbrieven ontvangen al klanten zijn en dat ze al fan zijn van wat je doet in je bedrijf. Het enige wat je hoeft te doen, is mensen een subtiele en leuke herinnering sturen dat ze weten dat je er nog steeds bent en er klaar voor bent om weer zaken te doen en ze te helpen.
Het maakt echt niet uit hoe geweldig uw bedrijf is, mensen hebben gewoon te veel dagelijkse afleiding. De nieuwsbrief is een heel leuke kleine manier om mensen eraan te herinneren dat jij in de buurt bent en dat ze terug moeten komen (zonder ze om te kopen).
De echte truc om vermakelijke nieuwsbrieven te schrijven die uw publiek zal openen en waarmee ze actie ondernemen, is schrijven over iets dat ze echt willen lezen.
Maar pas op, er zijn twee grote fouten die mensen maken bij het verzenden van nieuwsbrieven naar hun publiek en beide kunnen uw resultaten drastisch beïnvloeden.
Fout #1: Alleen promoties versturen.
Dit is een van de snelste manieren om je nieuwsbrieven te verknoeien. Dit wordt voor de meesten repetitief en saai en helaas is het dan net als de hond van wetenschapper Pavlov. Je traint ze om je nieuwsbrief alleen te willen lezen als deze een soort deal bevat.
Fout #2: saaie inhoud schrijven.
Dit zou eigenlijk normaal moeten zijn, maar ze hebben ontdekt dat het schrijven van goede vermakelijke inhoud omslachtig kan zijn en dat de meeste eigenaren van kleine bedrijven gewoon niet de tijd of energie hebben om erin te steken, zodat ze eindigen met saaie inhoud. En dan zal dat ertoe leiden dat mensen het niet willen lezen en ooit nog een nieuwsbrief van hen willen ontvangen.
Een voorbeeld van het soort nieuwsbrief dat werkt:
Welkom december!
Heb je de sleebellen gehoord? Bij (uw bedrijfsnaam) dachten we een glimp op te vangen van een rendier. Kan de kerstman ver achterblijven?
Wij hopen van niet. We hebben mooie wensenlijsten.
Klaar of niet, we wensen jullie allemaal een hele fijne vakantie!
Dit is ook de maand waarin we de winter mogen verwelkomen. De winter kan wat extra slijtage aan uw dak veroorzaken. Het betekent dat de temperaturen dalen en dat u meer dan de rest van het jaar binnen wilt blijven. Is uw dak klaar om uw warme woning te ondersteunen? Om kostbare schade te voorkomen, bekijk deze dak onderhoudstips voor deze winter.
De tijd nemen om het goed te beschermen is van het grootste belang.
Vandaag bekijken we zeven manieren waarop u uw dak in de winter kunt onderhouden om ervoor te zorgen dat het topprestaties levert.
Laten we beginnen!
1. Verwijder sneeuw zo snel mogelijk
Sneeuw op een dak kan er net zo mooi uitzien als een ansichtkaart. Helaas kan het ook grote schade aanrichten als het te lang blijft liggen.
Samen met ijs zorgt sneeuw voor een zwaar gewicht op uw dak. Dit betekent dat overal waar het zelfs maar een klein beetje is aangetast, er grote schade kan worden aangericht.
Als er neerslag op uw dak achterblijft, kan het een zogenaamde ijsdam creëren wanneer deze smelt. Water op een dak is niets nieuws, maar het is het opnieuw bevriezen dat het probleem veroorzaakt.
Wanneer de temperatuur onder het vriespunt daalt (meestal 's nachts), hardt het gesmolten ijs weer uit. Als gevolg hiervan creëert het een dam in of rond uw dakgoten, waardoor eventuele regenval wordt opgevangen. Hierdoor kan er lekkage ontstaan.
Verwijder zo snel en grondig mogelijk alle ijs en sneeuw van uw dak om het langer droog te houden. Let op: Omdat de omstandigheden de ondergrond glad kunnen maken, is het vaak verstandig om een dak onderhoudsbedrijf in te schakelen om het probleem voor u op te lossen.
2. Knipperend repareren
Kijk bij het starten van uw winter onderhoudsroutine voor uw dak eerst naar uw bestaande gootsteen. Zelfs als het jaren geleden correct is geïnstalleerd, kan het na verloop van tijd kromtrekken of zelfs losraken.
Als het defect is, probeer het dan zo snel mogelijk te repareren. Bij onjuist spuien kunnen sneeuw en andere ijzige neerslag vrijer uw dak binnendringen. Als er teveel overtollig vocht ophoopt, heb je te maken met een binnen lek.
3. Controleer uw dakgoten
Een van de eerste plaatsen waar ijskoude neerslag zich ophoopt? Uw dakgoten.
Daarom is het belangrijk om ze regelmatig te controleren op tekenen van ijsdammen. Tip: als je er ijspegels aan ziet hangen, kijk je waarschijnlijk al naar een opbouw.
De eerste zorg is dat als ze gevuld zijn met ijs, je dakgoten gewoon kunnen verzwakken en niet in staat zijn om al dat gewicht te dragen. Als gevolg hiervan kunnen ze uit uw huis scheuren. Dit veroorzaakt aanzienlijke structurele schade en zorgt ervoor dat u wordt verrast door een grote reparatie rekening.
Het verwijderen van alle ijsdammen bij het eerste teken van vorming is de sleutel om uw dakgoten sterk te houden en goed te laten werken.
4. Herstel eventuele windschade
Hoewel sneeuw en ijs de eerste twee voorwaarden zijn die in je opkomen als je denkt aan dak onderhoud in de winter, moet je de ongelooflijke kracht van wind niet onderschatten. Als er een grote storm komt, kan wind net zo schadelijk zijn als elke vorm van natte neerslag.
Inspecteer uw dak op tekenen van windschade en onderneem stappen om eventuele aangetaste plekken te repareren. Ga specifiek op zoek naar ontbrekende, kapotte of beschadigde dakpannen of andere dakbedekkingsmaterialen.
Indien onbehandeld, zullen deze kwetsbare plekken niet alleen uw huis openstellen voor lekkages. Ze zullen ook dienen als broedplaats voor behoorlijk vervelende bacteriën, schimmels en meeldauw. Neem dus contact op met uw dak onderhoudsprofessional om gebieden die door de wind wegscheuren te komen repareren of vervangen.
5. Controleer uw zolderventilatie
U realiseert het zich misschien niet, maar de prestaties van uw zolder zijn direct gekoppeld aan de prestaties van uw dak. Waarom? Als uw zolder slecht geventileerd of geïsoleerd is, kan uw dak directer worden blootgesteld aan de winterse elementen, waardoor problemen zoals ijsdammen kunnen ontstaan.
Ga bij het uitvoeren van uw dak onderhoudsinspectie ook naar binnen en zorg ervoor dat uw zolder voldoende isoleert en solide ventilatie routes heeft. Het constant houden van de luchtstroom is essentieel om uw dak zo goed mogelijk te beschermen.
6. Verwijder alle puin
Voordat de winterstormen binnenkomen, moet u ervoor zorgen dat uw dak en alle omliggende elementen zoals dakgoten, gootstukken en regenpijpen vrij zijn van vuil. Dit kunnen dennennaalden, bladeren en ander vuil zijn dat zich op het oppervlak kan ophopen.
Zo zorg je ervoor dat als er toch een storm komt, het vocht geen extra grip op je dak krijgt. Als het aan puin blijft kleven, kunnen die kleine stukjes waterhoudend raken en uiteindelijk rotten, wat kan leiden tot lekkage of andere schade.
Neem een hark of bezem en ruim in de herfstmaanden zoveel mogelijk op om uw dak de hele winter schoon te houden. Schep uw dakgoot schoon met een klein tuinschepje.
7. Huur een professional in
Hoewel er een aantal dak onderhoudstaken zijn die u zelf kunt uitvoeren, kunt u het beste een professioneel dakdekkersbedrijf inhuren om het grote werk te doen als u uw huis echt in goede staat wilt krijgen voor de winter.
Door de experts de touwtjes in handen te laten nemen, spaart u niet alleen uw rug en bent u zeker van uw veiligheid, maar weet u ook zeker dat alles goed wordt nagekeken en gerepareerd. Zo kunt u genieten van de winter en alle festiviteiten die daarbij horen, zonder dat u zich zorgen hoeft te maken over de staat van uw dak!
Als je hulp nodig hebt, neem dan contact met ons op via XXX-XXX-XXXX. We zijn altijd hier om te helpen.
FIJNE VAKANTIE!!!
De bovenstaande e-mailnieuwsbrief werkt omdat:
Het is iets dat actueel is.
Het heeft bruikbare informatie.
Het gaat erom de lezer te helpen.
De oproep tot actie komt niet verkoperig over.
Wanneer u dergelijke inhoud maakt, zullen mensen het lezen en onmiddellijk een "goed gevoel" hebben over het bedrijf (die ze al leuk vinden omdat ze bestaande klanten zijn. Dit zorgt ervoor dat ze terug willen komen om opnieuw zaken te doen.
Misschien ben je net als veel van onze klanten waarvoor we nieuwsbrieven schrijven. U bent een dakdekker die beseft hoe winstgevend het is om een nieuwsbrief naar uw bestaande doelgroep te sturen, maar u heeft niet de tijd en/of de wens om het zelf te doen.
Als u wilt dat wij alles voor u doen, neem dan contact met ons op via Klantenservice@GrowthHackSmart.nl We kunnen alles voor u doen voor slechts €97 per maand en u helpen dezelfde voordelen te krijgen als het versturen van een nieuwsbrief voor onze andere klanten.
Over Daan Sondervan
In 2008 kwam Daan in aanraking met: "geld verdienen met internet". Een tijd waarin een banner mensen nog nieuwsgierig maakte en waarmee met 1 simpele klik geld verdiend kon worden. Inmiddels zijn we vele jaren verder en is het internet verder ontwikkeld. De consument omarmt het internet. De consument is op elk kanaal te vinden. Ze zijn overal. Daardoor zien veel bedrijven door de bomen het bos niet meer. Ze vragen zich af wat de beste strategie is en hoe ze naar online moeten transformeren.
Met deze wetenschap richt Daan zich op het aanbieden van wat hij noemt : "Micro Geautomatiseerde Diensten". Een aantal voordelen van deze Micro Geautomatiseerde Diensten zijn:
online aanwezigheid wordt voor veel bedrijven en hun klanten inzichtelijk,
er ontstaat op een strategische manier naamsbekendheid
kosten blijven laag omdat de diensten geautomatiseerd kunnen worden
de Micro Geautomatiseerde Diensten kunnen eenvoudig opgeschaald worden.
Geen extra werkbelasting voor de ondernemer
Copyright 2021 Growth Hack Smart - Privacy Policy