De afgelopen jaren heb
ik met kleine bedrijven gewerkt om hen te helpen hun bedrijf te laten groeien
met behulp van digitale marketing.
Wanneer je net als ik constant informatie leest over- en bezig bent met digitale marketing strategieën en -technieken, begin je een aantal geweldige manieren te leren om meer inkomsten te genereren.
Vandaag wilde ik een verhaal delen dat ik onlangs hoorde. Het draait allemaal om een nagelstudio die ergens tussen de 20 en 50 extra verkopen krijgt (mensen die geld uitgeven aan producten en of diensten) en hoe ze dat maand na maand doen.
Het gekke is dat wat ze doen zo belachelijk eenvoudig is, maar toch zo effectief.
Ze hebben onlangs met mij gedeeld hoe ze het doen. En geloof het of niet, ze ontdekten per ongeluk dat wat ze het "Nieuwsbrief model" noemen, ongelooflijk goed voor hen werkt (en hoe goed het ook werkt voor iedereen met wie ze het hebben gedeeld).
Vandaag ga ik u door het exacte model leiden, zodat u het in uw bedrijf kunt gebruiken. Geloof me als ik zeg dat dit absoluut de moeite waard is om in uw bedrijf te implementeren, zelfs als u geen nagelstyliste bent.
Deze nagelsalon vertelde me dat ze deze methode voor het eerst tegenkwamen
toen ze net begonnen en niet zeker wisten wat ze aan het doen waren.
“Nou, het begon
allemaal toen we e-mailadressen van onze klanten verzamelden. We wisten van
e-mailmarketing, maar we wisten echt niet waar we moesten beginnen. We wisten
niet zeker wat we onze klanten zouden schrijven. We zagen veel e-mails
binnenkomen van andere bedrijven, maar we wilden niet zijn zoals zij.”
“Op een dag zagen we meer een persoonlijke e-mail (minder luxe met meer tekst en bijna geen afbeeldingen) binnenkomen van een bedrijf waarvan we gelijk wisten dat het een goed idee was! Het had gewoon een persoonlijker tintje en voelde een stuk minder verkoperig aan.”
“We wisten niet precies waar we over zouden schrijven, maar na wat interne discussies kwamen we op de e-mailberichten die we vandaag de dag versturen. En het klinkt misschien ongeloofwaardig, binnen een korte tijd begon de telefoon te rinkelen. Het was een klant van ons die al een tijdje geen contact meer had opgenomen, maar onze nieuwsbrief had ontvangen en besloot dat het tijd was om ons weer te zien en een afspraak te maken”
“In de loop van de week of zo bleven we meer reacties ontvangen. De mensen zeiden dat ze onlangs aan ons bedrijf hadden gedacht en dat onze nieuwsbrief hen hieraan herinnerde."
De nagelstudio vertelde me dat dit die maand 45 nieuwe afspraken met zich
meebracht en dat het gemiddeld tussen de 20 en 50 klanten per maand is sinds ze
de nieuwsbrief versturen. Ze vertelden me verder dat het zo
effectief voor hen was dat ze iemand moesten inhuren om hen te helpen,
omdat het gewoon te veel was om het allemaal zelf te doen, vooral met alle
bijkomende zaken.
Het gekke van de
nieuwsbrieven die ze versturen, is dat ze nooit enige vorm van deal of
kortingen of zelfs maar enige vorm van promotie aanbieden. Ze praten nauwelijks
over de nagelstudio zelf, waar andere bedrijven de hele tijd over praten.
Ze vertelden me dat het geheim is om inhoud te schrijven die mensen echt willen lezen. Ze schrijven altijd over dingen die relevant zijn voor de tijd van het jaar. Het onderwerp in elke nieuwsbrief positioneerde hen als de expert in hun vakgebied zonder afbreuk te doen aan de nieuwsbrief zelf.
De reden dat de nieuwsbrieven mensen weer in het bedrijf lokken, is vrij eenvoudig, ze fungeren als een geweldig excuus om mensen eraan te herinneren dat je bedrijf nog steeds bestaat en dat het bedrijf om de bestaande klanten geeft.
De sleutel hier is dat de lijst met mensen die uw nieuwsbrieven ontvangen al klanten zijn en dat ze al fan zijn van wat je doet in je bedrijf. Het enige wat je hoeft te doen, is mensen een subtiele en leuke herinnering sturen dat ze weten dat je er nog steeds bent en er klaar voor bent om weer zaken te doen en ze te helpen.
Het maakt echt niet uit hoe geweldig uw bedrijf is, mensen hebben gewoon te veel dagelijkse afleiding. De nieuwsbrief is een heel leuke kleine manier om mensen eraan te herinneren dat jij in de buurt bent en dat ze terug moeten komen (zonder ze om te kopen).
De echte truc om vermakelijke nieuwsbrieven te schrijven die jouw publiek zal openen en waarmee ze actie ondernemen, is schrijven over iets dat ze echt willen lezen.
Maar pas op, er zijn twee grote fouten die mensen maken bij het verzenden van nieuwsbrieven naar hun publiek en beide kunnen uw resultaten drastisch beïnvloeden.
Fout #1: Alleen promoties versturen.
Dit is een van de snelste manieren om je nieuwsbrieven te verknoeien. Dit wordt voor de meesten repetitief en saai en helaas is het dan net als de hond van wetenschapper Pavlov. Je traint ze om je nieuwsbrief alleen te willen lezen als deze een soort deal bevat.
Fout #2: saaie inhoud schrijven.
Dit zou eigenlijk normaal moeten zijn, maar ze hebben ontdekt dat het schrijven van goede vermakelijke inhoud omslachtig kan zijn en dat de meeste eigenaren van kleine bedrijven gewoon niet de tijd of energie hebben om erin te steken, zodat ze eindigen met saaie inhoud. En dan zal dat ertoe leiden dat mensen het niet willen lezen en ooit nog een nieuwsbrief van hen willen ontvangen.
Een voorbeeld van het soort nieuwsbrief dat werkt:
Welkom februari!
Een "oprechte" liefdevolle hallo van je vrienden bij XYZ Nagelsalon.
Dit is een geweldige tijd voor een nieuwe manicure die het sentiment van het seizoen omarmt. Of het nu gaat om traditionele harten en bloemen of een uniek ontwerp, laat je zachte kant zien. En natuurlijk is de belangrijkste regel om er plezier mee te hebben!
Bel ons op #06-XXXXXXXX en we helpen je op een professionele manier om die speciale leuke look te bereiken. Als we eenmaal hebben samengewerkt om dat Valentijns-meesterwerk te creëren, willen we je ook helpen om die manicure zo lang mogelijk te laten duren. Hier zijn een paar onderhoudsideeën die de levensduur van jouw manicure verlengen en in het algemeen de gezondheid van jouw nagels te verzekeren.
1. Gebruik nooit je nagels om blikjes te openen, om voor de hand liggende redenen.
2. Gebruik geen nagels om te schrapen. Vermijd de verleiding om stickers te verwijderen.
3.Op alcohol gebaseerde reinigingsmiddelen en andere reinigingsmiddelen kunnen bijzonder hard zijn voor nagels, dus
4. Draag altijd handschoenen om af te wassen, schoon te maken en huishoudelijk werk te doen.
5. Vermijd te heet water. Heet water kan in nagelplaten sijpelen en ervoor zorgen dat de nagellak oplicht en afbladdert.
6. Draag in de winter handschoenen om de handen te beschermen tegen koude, droge lucht
7. Gebruik elke avond goede handcrème
Deze eenvoudige suggesties kunnen een grote bijdrage leveren aan het behoud van jouw nagelgezondheid van buitenaf. Hier zijn een paar HINTS om de nagelgezondheid van binnenuit te verbeteren.
Hoe toepasselijk in deze tijd van het jaar; ga je gang en geniet van die donkere chocolade. Voedingsmiddelen die rijk zijn aan ijzer helpen je om gezonde nagels te laten groeien. Hoera! het zijn niet alleen lever en tofu die rijk zijn aan ijzer, dus ga je gang en geniet van die Valentijns Pralines. Zorg er wel voor dat het de donkere variant is. Je kunt ook proberen een beetje lijnzaadolie aan je ontbijt toe te voegen. Lijnzaad is een omega 3 die ook de gezondheid van de nagels bevordert.
Wij hopen dat je een liefdevolle Valentijnsdag hebt.
Van je vrienden bij XYZ Nagelsalon.
De bovenstaande e-mailnieuwsbrief werkt omdat:
Het is iets dat actueel is.
Het heeft bruikbare informatie.
Het gaat erom de lezer te helpen.
De oproep tot actie komt niet verkoperig over.
Wanneer u dergelijke inhoud maakt, zullen mensen het lezen en onmiddellijk een "goed gevoel" hebben over het bedrijf (die ze al leuk vinden omdat ze bestaande klanten zijn. Dit zorgt ervoor dat ze terug willen komen om opnieuw zaken te doen.
Misschien ben je net als veel van onze klanten waarvoor we nieuwsbrieven schrijven. U bent een nagelstyliste die beseft hoe winstgevend het is om een nieuwsbrief naar uw bestaande doelgroep te sturen, maar u heeft niet de tijd en/of de wens om het zelf te doen.
Als u wilt dat wij alles voor u doen, neem dan contact met ons op via Klantenservice@GrowthHackSmart.nl We kunnen alles voor u doen voor slechts €97 per maand en u helpen dezelfde voordelen te krijgen als het versturen van een nieuwsbrief voor onze andere klanten.
Over Daan Sondervan
In 2008 kwam Daan in aanraking met: "geld verdienen met internet". Een tijd waarin een banner mensen nog nieuwsgierig maakte en waarmee met 1 simpele klik geld verdiend kon worden. Inmiddels zijn we vele jaren verder en is het internet verder ontwikkeld. De consument omarmt het internet. De consument is op elk kanaal te vinden. Ze zijn overal. Daardoor zien veel bedrijven door de bomen het bos niet meer. Ze vragen zich af wat de beste strategie is en hoe ze naar online moeten transformeren.
Met deze wetenschap richt Daan zich op het aanbieden van wat hij noemt : "Micro Geautomatiseerde Diensten". Voordelen van deze Micro Geautomatiseerde Diensten zijn:
online aanwezigheid wordt voor veel bedrijven en hun klanten inzichtelijk,
er ontstaat op een strategische manier naamsbekendheid
kosten blijven laag omdat de diensten geautomatiseerd kunnen worden
de Micro Geautomatiseerde Diensten kunnen eenvoudig opgeschaald worden.
Copyright 2021 Growth Hack Smart - Privacy Policy