e-mail marketing

Hoe Het Schrijven Van Nieuwsbrieven 20-50 Extra Verkopen Per Maand Genereert Voor Deze Opticien

De afgelopen jaren heb ik met kleine bedrijven gewerkt om hen te helpen hun bedrijf te laten groeien met behulp van digitale marketing.

Wanneer je net als ik constant informatie leest over- en bezig bent met digitale marketing strategieën en -technieken, begin je een aantal geweldige manieren te leren om meer inkomsten te genereren. 

Vandaag wilde ik een verhaal delen dat ik onlangs hoorde. Het draait allemaal om een ​​ opticien die ergens tussen de 20 en 50 extra verkopen krijgt (mensen die geld uitgeven aan producten en of diensten) en hoe ze dat maand na maand doen. 

Het gekke is dat wat ze doen zo belachelijk eenvoudig is, maar toch zo effectief. 

Ze hebben onlangs met mij gedeeld hoe ze het doen. En geloof het of niet, ze ontdekten per ongeluk dat wat ze het "Nieuwsbrief model" noemen, ongelooflijk goed voor hen werkt (en hoe goed het ook werkt voor iedereen met wie ze het hebben gedeeld).

Vandaag ga ik u door het exacte model leiden, zodat u het in uw bedrijf kunt gebruiken. Geloof me als ik zeg dat dit absoluut de moeite waard is om in uw bedrijf te implementeren, zelfs als u geen opticien bent. 

Het verhaal achter hoe deze opticien het  “Nieuwsbrief model” ontdekte.

Deze opticien vertelde me dat ze deze methode voor het eerst tegenkwamen toen ze net begonnen en niet zeker wisten wat ze aan het doen waren.

Ik laat ze je er alles over vertellen in hun eigen woorden:

“Nou, het begon allemaal toen we e-mailadressen van onze klanten verzamelden. We wisten van e-mailmarketing, maar we wisten echt niet waar we moesten beginnen. We wisten niet zeker wat we onze klanten zouden schrijven. We zagen veel e-mails binnenkomen van andere bedrijven, maar we wilden niet zijn zoals zij.”

“Op een dag zagen we meer een persoonlijke e-mail (minder luxe met meer tekst en bijna geen afbeeldingen) binnenkomen van een bedrijf waarvan we gelijk wisten dat het een goed idee was! Het had gewoon een persoonlijker tintje en voelde een stuk minder verkoperig aan.”  

“We wisten niet precies waar we over zouden schrijven, maar na wat interne discussies kwamen we op de e-mailberichten die we vandaag de dag versturen. En het klinkt misschien ongeloofwaardig, binnen een korte tijd begon de telefoon te rinkelen. Het was een klant van ons die al een tijdje geen contact meer had opgenomen, maar onze nieuwsbrief had ontvangen en besloot dat het tijd was om ons weer te zien en een afspraak te maken” 

“In de loop van de week of zo bleven we meer reacties ontvangen. De mensen zeiden dat ze onlangs aan ons bedrijf hadden gedacht en dat onze nieuwsbrief hen hieraan herinnerde."

De opticien vertelde me dat dit die maand 45 nieuwe afspraken met zich meebracht en dat het gemiddeld tussen de 20 en 50 klanten per maand is sinds ze de nieuwsbrief versturen. Ze vertelden me verder dat het zo effectief voor hen was dat ze iemand moesten inhuren om hen ermee te helpen, omdat het gewoon te veel was om het allemaal zelf te doen, vooral met alle bijkomende zaken.

De psychologie van waarom het model zo goed werkt.

Het gekke van de nieuwsbrieven die ze versturen, is dat ze nooit enige vorm van deal of kortingen of zelfs maar enige vorm van promotie aanbieden. Ze praten nauwelijks over oog zorg waar andere bedrijven de hele tijd over praten.

 Ze vertelden me dat het geheim is om inhoud te schrijven die mensen echt willen lezen. Ze schrijven altijd over dingen die relevant zijn voor de tijd van het jaar. Het onderwerp in elke nieuwsbrief positioneerde hen als de expert in hun vakgebied zonder afbreuk te doen aan de nieuwsbrief zelf. 

De reden dat de nieuwsbrieven mensen weer in het bedrijf lokken, is vrij eenvoudig, ze fungeren als een geweldig excuus om mensen eraan te herinneren dat je bedrijf nog steeds bestaat en dat het bedrijf om de bestaande klanten geeft.  

De sleutel hier is dat de lijst met mensen die uw nieuwsbrieven ontvangen al klanten zijn en dat ze al fan zijn van wat je doet in je bedrijf. Het enige wat je hoeft te doen, is mensen een subtiele en leuke herinnering sturen dat ze weten dat je er nog steeds bent en er klaar voor bent om weer zaken te doen en ze te helpen. 

Het maakt echt niet uit hoe geweldig uw bedrijf is, mensen hebben gewoon te veel dagelijkse afleiding. De nieuwsbrief is een heel leuke kleine manier om mensen eraan te herinneren dat jij in de buurt bent en dat ze terug moeten komen (zonder ze om te kopen).  

Hoe u dezelfde 300-500 Woorden-nieuwsbrief schrijft en verzendt, die deze opticien elke maand gebruikt om zaken te doen

De echte truc om vermakelijke nieuwsbrieven te schrijven die uw publiek zal openen en waarmee ze actie ondernemen, is schrijven over iets dat ze echt willen lezen.  

Maar pas op, er zijn twee grote fouten die mensen maken bij het verzenden van nieuwsbrieven naar hun publiek en beide kunnen uw resultaten drastisch beïnvloeden.

  • Fout #1: Alleen promoties versturen.
    Dit is een van de snelste manieren om je nieuwsbrieven te verknoeien. Dit wordt voor de meesten repetitief en saai en helaas is het dan net als de hond van wetenschapper Pavlov. Je traint ze om je nieuwsbrief alleen te willen lezen als deze een soort deal bevat.

  • Fout #2: saaie inhoud schrijven.
    Dit zou eigenlijk normaal moeten zijn, maar ze hebben ontdekt dat het schrijven van goede vermakelijke inhoud omslachtig kan zijn en dat de meeste eigenaren van kleine bedrijven gewoon niet de tijd of energie hebben om erin te steken, zodat ze eindigen met saaie inhoud. En dan zal dat ertoe leiden dat mensen het niet willen lezen en ooit nog een nieuwsbrief van hen willen ontvangen.

Een voorbeeld van het soort nieuwsbrief dat werkt:

Welkom november!

Het is die tijd van het jaar om wat te bedanken! Wij allemaal bij [uw bedrijfsnaam] willen al onze geweldige vrienden en klanten bedanken. Je bent geweldig! Het is ons een genoegen u te kennen en u te helpen waar we kunnen.

Heeft u vakantieplannen? Dan wensen wij u een deugddoende vakantie met familie en vrienden.

Als u van plan bent om te reizen, merkt u misschien dat als u zich gedurende lange tijd op de weg concentreert, uw ogen er bijzonder droog en geïrriteerd uitzien. Dit is de tijd van het jaar dat u dit probleem misschien opmerkt vanwege de droge buiten- en binnenlucht.

Zelfs als je gelukkig bent, staan ​​je ogen vol tranen. Ze zorgen voor vocht en smering om u te helpen uw ogen comfortabel te zien en te houden.

Wat zit er in een traan? Ze zijn een mix van:

  • Water, voor vocht

  • Oliën, voor smering

  • Slijm, voor een gelijkmatige verspreiding

  • Antilichamen en speciale eiwitten die infectie op afstand houden

De ingrediënten komen uit speciale klieren rond je oog. Droge ogen betekenen vaak dat uw traansysteem niet goed werkt.

Wanneer tranen niet voldoende vocht leveren, merkt u misschien:

  • Een korrelig gevoel

  • Het gevoel hebben dat er iets in je oog zit

  • Jeuk

  • Roodheid

  • Wazig zicht

  • Licht gevoeligheid

Soms veroorzaken droge ogen te veel tranen. Deze verwarrende toestand wordt reflex scheuring genoemd. Het gebeurt omdat het gebrek aan vocht je oog irriteert. Het stuurt een noodsignaal door je zenuwstelsel voor meer smering. Je lichaam stuurt een vloed van tranen om te proberen de droogte goed te maken. Het lijkt veel op wat er gebeurt als je zand in je oog krijgt en het loopt. Maar deze tranen zijn meestal water, dus ze gedragen zich niet als normale tranen. Ze kunnen vuil wegspoelen, maar ze kunnen het oog oppervlak niet bedekken.

Wat veroorzaakt droge ogen?

Soms is er een gebrek aan balans in je traanstroomsysteem. Of uw airconditioning, verwarming of andere dingen om u heen kunnen uw traanfilm uitdrogen. Andere oorzaken zijn onder meer:

  • Het natuurlijke verouderingsproces, vooral de menopauze

  • Bijwerkingen van bepaalde medicijnen zoals antihistaminica

  • Ziekten die uw vermogen om tranen te maken beïnvloeden, zoals het syndroom van Sjögren, reumatoïde artritis en collageen-vaatziekten

  • Problemen waardoor uw oogleden niet sluiten zoals ze zouden moeten

Hoe worden droge ogen behandeld?

Er zijn een aantal opties. Vraag uw oogarts wat u moet doen. Behandelingen omvatten:

     *Kunstmatige traandruppels en zalven. Dit is de meest voorkomende behandeling. Veel soorten druppels zijn zonder recept verkrijgbaar. Geen enkel product werkt voor iedereen, dus u moet er misschien een paar proberen om erachter te komen welk product het beste bij u past. Als u chronisch droge ogen heeft, moet u de druppels gebruiken, zelfs als uw ogen goed aanvoelen, anders blijven ze niet nat genoeg. Als je ogen uitdrogen terwijl je slaapt, kun je 's nachts een dik product, zoals een zalf, gebruiken. Je zou kunnen denken aan slapen met een luchtdichte bril op. Ze creëren een mini "vochtkamer" voor je ogen.

     * Tijdelijke punctale occlusie. Uw arts kan ervoor kiezen om het punctum of het kanaal dat de tranen uit uw oog afvoert, te sluiten. Hij of zij kan beginnen met een tijdelijke plug die is ontworpen om na verloop van tijd op te lossen. Op basis van hoe het werkt, zal uw arts weten of permanente pluggen zullen helpen.

Niet-oplossende punctale pluggen en punctale occlusie door cauterisatie (toepassing van warmte op het traan uitgangskanaal). Als tijdelijke pluggen goed werken, kan uw arts overstappen op duurzame pluggen of direct overgaan op een langdurige plug. Hij of zij kan een procedure kiezen die cauterisatie wordt genoemd. U kunt een medicijn krijgen dat u ontspant en vervolgens een speciaal hulpmiddel gebruiken om de opening dicht te branden. Het litteken dat zich vormt, vormt een permanente plug. Deze maatregelen verhogen uw traan niveau door de "afvoerpijp" te blokkeren waardoor tranen gewoonlijk van uw oog naar uw neus gaan. Traan pluggen zijn gemakkelijk te verwijderen, maar soms komen ze er vanzelf uit of vallen ze in de traanafvoer. Ze kunnen ervoor zorgen dat uw ogen beter aanvoelen en uw behoefte aan kunstmatige tranen verminderen.

     *Lipiflow.  Dit medische apparaat gebruikt warmte en druk om verstopte klieren op uw oogleden te ontstoppen. Deze klieren produceren de olie in je tranen. Het houdt je ogen vochtig en voorkomt dat je tranen verdampen.

     *Testosteron crème. Droge ogen kunnen te maken hebben met een tekort aan testosteron in de talgklieren op uw oogleden. De arts kan u een testosteron crème geven die u op uw oogleden aanbrengt. Het kan je olieklieren helpen beter te werken.

     *Cyclosporine (Cequa, Restasis). Deze oogdruppel op recept helpt uw ​​ogen de traanproductie te stimuleren.

     *Lifitegrast (Xiidra). Deze druppels worden tweemaal daags ingenomen om de traanproductie op gang te brengen.

     *Andere medicijnen en voeding: U kunt steroïde oogdruppels gebruiken, voor korte perioden, samen met maatregelen voor de lange termijn. Visolie of omega-3 toevoegen aan uw dieet of kan ook helpen.

Ongeacht de oorzaak, het werken met ons team kan u helpen omgaan met dit probleem in de meest effectieve manier mogelijk te maken.

We zijn altijd hier om te helpen. Als u vragen of opmerkingen heeft over uw ogen, bel ons dan op XXX-XXX-XXXX.

[uw bedrijfsnaam]


De bovenstaande e-mailnieuwsbrief werkt omdat:

  • Het is iets dat actueel is.

  • Het heeft bruikbare informatie.

  • Het gaat erom de lezer te helpen.

  • ​De oproep tot actie komt niet verkoperig over.

Wanneer u dergelijke inhoud maakt, zullen mensen het lezen en onmiddellijk een "goed gevoel" hebben over het bedrijf (die ze al leuk vinden omdat ze bestaande klanten zijn. Dit zorgt ervoor dat ze terug willen komen om opnieuw zaken te doen.

Hoe u hetzelfde soort resultaten kunt krijgen zonder te hoeven worstelen met de technologie of inhoud voor uw nieuwsbrieven te hoeven schrijven.

Misschien ben je net als veel van onze klanten waarvoor we nieuwsbrieven schrijven. U bent een opticien die beseft hoe winstgevend het is om een ​​nieuwsbrief naar uw bestaande doelgroep te sturen, maar u heeft niet de tijd en/of de wens om het zelf te doen.

Als u wilt dat wij alles voor u doen, neem dan contact met ons op via Klantenservice@GrowthHackSmart.nl We kunnen alles voor u doen voor slechts €97 per maand en u helpen dezelfde voordelen te krijgen als het versturen van een nieuwsbrief voor onze andere klanten.

Interessant artikel? Deel het met een vriend.

Lead generatie expert

Over Daan Sondervan

In 2008 kwam Daan in aanraking met: "geld verdienen met internet". Een tijd waarin een banner mensen nog nieuwsgierig maakte en waarmee met 1 simpele klik geld verdiend kon worden. Inmiddels zijn we vele jaren verder en is het internet verder ontwikkeld. De consument omarmt het internet. De consument is op elk kanaal te vinden. Ze zijn overal. Daardoor zien veel bedrijven door de bomen het bos niet meer. Ze vragen zich af wat de beste strategie is en hoe ze naar online moeten transformeren.

Met deze wetenschap richt Daan zich op het aanbieden van wat hij noemt : "Micro Geautomatiseerde Diensten".  Een aantal voordelen van deze Micro Geautomatiseerde Diensten zijn:

  • online aanwezigheid wordt voor veel bedrijven en hun klanten inzichtelijk, 

  • er ontstaat op een strategische manier naamsbekendheid 

  • kosten blijven laag omdat de diensten geautomatiseerd kunnen worden

  • de Micro Geautomatiseerde Diensten kunnen eenvoudig opgeschaald worden.

  • Geen extra werkbelasting voor de ondernemer

Copyright 2021 Growth Hack Smart - Privacy Policy