De afgelopen jaren heb
ik met kleine bedrijven gewerkt om hen te helpen hun bedrijf te laten groeien
met behulp van digitale marketing.
Wanneer je net als ik constant informatie leest over- en bezig bent met digitale marketing strategieën en -technieken, begin je een aantal geweldige manieren te leren om meer inkomsten te genereren.
Vandaag wilde ik een verhaal delen dat ik onlangs hoorde. Het draait allemaal om een tandarts die ergens tussen de 20 en 50 extra verkopen krijgt (mensen die geld uitgeven aan producten en of diensten) en hoe ze dat maand na maand doen.
Het gekke is dat wat ze doen zo belachelijk eenvoudig is, maar toch zo effectief.
Ze hebben onlangs met mij gedeeld hoe ze het doen. En geloof het of niet, ze ontdekten per ongeluk dat wat ze het "Nieuwsbrief model" noemen, ongelooflijk goed voor hen werkt (en hoe goed het ook werkt voor iedereen met wie ze het hebben gedeeld).
Vandaag ga ik u door het exacte model leiden, zodat u het in uw bedrijf kunt gebruiken. Geloof me als ik zeg dat dit absoluut de moeite waard is om in uw bedrijf te implementeren, zelfs als u geen tandarts bent.
Deze
tandarts vertelde me dat ze deze methode voor het eerst tegenkwamen
toen ze net begonnen en niet zeker wisten wat ze aan het doen waren.
“Nou, het begon
allemaal toen we e-mailadressen van onze klanten verzamelden. We wisten van
e-mailmarketing, maar we wisten echt niet waar we moesten beginnen. We wisten
niet zeker wat we onze klanten zouden schrijven. We zagen veel e-mails
binnenkomen van andere bedrijven, maar we wilden niet zijn zoals zij.”
“Op een dag zagen we meer een persoonlijke e-mail (minder luxe met meer tekst en bijna geen afbeeldingen) binnenkomen van een bedrijf waarvan we gelijk wisten dat het een goed idee was! Het had gewoon een persoonlijker tintje en voelde een stuk minder verkoperig aan.”
“We wisten niet precies waar we over zouden schrijven, maar na wat interne discussies kwamen we op de e-mailberichten die we vandaag de dag versturen. En het klinkt misschien ongeloofwaardig, binnen een korte tijd begon de telefoon te rinkelen. Het was een klant van ons die al een tijdje geen contact meer had opgenomen, maar onze nieuwsbrief had ontvangen en besloot dat het tijd was om ons weer te zien en een afspraak te maken”
“In de loop van de week of zo bleven we meer reacties ontvangen. De mensen zeiden dat ze onlangs aan ons bedrijf hadden gedacht en dat onze nieuwsbrief hen hieraan herinnerde."
De tandarts vertelde me dat dit die maand 45 nieuwe afspraken met zich
meebracht en dat het gemiddeld tussen de 20 en 50 klanten per maand is sinds ze
de nieuwsbrief versturen. Ze vertelden me verder dat het zo
effectief voor hen was dat ze iemand moesten inhuren om hen ermee te helpen,
omdat het gewoon te veel was om het allemaal zelf te doen, vooral met alle
bijkomende zaken.
Het gekke van de
nieuwsbrieven die ze versturen, is dat ze nooit enige vorm van deal of
kortingen of zelfs maar enige vorm van promotie aanbieden. Ze praten nauwelijks
over tandartszaken waar andere bedrijven de hele tijd over praten.
Ze vertelden me dat het geheim is om inhoud te schrijven die mensen echt willen lezen. Ze schrijven altijd over dingen die relevant zijn voor de tijd van het jaar. Het onderwerp in elke nieuwsbrief positioneerde hen als de expert in hun vakgebied zonder afbreuk te doen aan de nieuwsbrief zelf.
De reden dat de nieuwsbrieven mensen weer in het bedrijf lokken, is vrij eenvoudig, ze fungeren als een geweldig excuus om mensen eraan te herinneren dat je bedrijf nog steeds bestaat en dat het bedrijf om de bestaande klanten geeft.
De sleutel hier is dat de lijst met mensen die uw nieuwsbrieven ontvangen al klanten zijn en dat ze al fan zijn van wat je doet in je bedrijf. Het enige wat je hoeft te doen, is mensen een subtiele en leuke herinnering sturen dat ze weten dat je er nog steeds bent en er klaar voor bent om weer zaken te doen en ze te helpen.
Het maakt echt niet uit hoe geweldig uw bedrijf is, mensen hebben gewoon te veel dagelijkse afleiding. De nieuwsbrief is een heel leuke kleine manier om mensen eraan te herinneren dat jij in de buurt bent en dat ze terug moeten komen (zonder ze om te kopen).
De echte truc om vermakelijke nieuwsbrieven te schrijven die uw publiek zal openen en waarmee ze actie ondernemen, is schrijven over iets dat ze echt willen lezen.
Maar pas op, er zijn twee grote fouten die mensen maken bij het verzenden van nieuwsbrieven naar hun publiek en beide kunnen uw resultaten drastisch beïnvloeden.
Fout #1: Alleen promoties versturen.
Dit is een van de snelste manieren om je nieuwsbrieven te verknoeien. Dit wordt voor de meesten repetitief en saai en helaas is het dan net als de hond van wetenschapper Pavlov. Je traint ze om je nieuwsbrief alleen te willen lezen als deze een soort deal bevat.
Fout #2: saaie inhoud schrijven.
Dit zou eigenlijk normaal moeten zijn, maar ze hebben ontdekt dat het schrijven van goede vermakelijke inhoud omslachtig kan zijn en dat de meeste eigenaren van kleine bedrijven gewoon niet de tijd of energie hebben om erin te steken, zodat ze eindigen met saaie inhoud. En dan zal dat ertoe leiden dat mensen het niet willen lezen en ooit nog een nieuwsbrief van hen willen ontvangen.
Een voorbeeld van het soort nieuwsbrief dat werkt:
Welkom januari!
Nieuw jaar, nieuwe jij! Het begin van een nieuw jaar is een goed moment om goede voornemens te maken om je uiterlijk en gezondheid te verbeteren. Heb je er ooit aan gedacht om je tanden recht te zetten? Je vrienden bij XYZ zijn er altijd om je te helpen je doelen te bereiken en je gezondheid te maximaliseren.
Er zijn veel redenen om tanden recht te zetten en uit te lijnen. In de eerste plaats zorgt het rechtzetten van tanden ervoor dat ze gemakkelijker schoon te maken zijn.
Door de stand van de tanden te corrigeren, een glimlach breder te maken en de glimlach naar boven te tillen, kunnen de huid en het hele gezicht er strakker en steviger uitzien.
Hier zijn meer redenen om tanden goed uitgelijnd te krijgen:
1. Duidelijkere spraak. Scheve tanden kunnen verantwoordelijk zijn voor veel spraakgebreken die de schoolprestaties, sociale interactie en zelfvertrouwen kunnen beïnvloeden.
2. Verminderde hoofdpijn. Ongelijkmatige slijtage door scheve tanden kan chronische drukplekken veroorzaken die de kaak kunnen aantasten en hoofdpijn en pijn in de kaak kunnen veroorzaken.
3. Minder verwondingen aan zacht weefsel. Scheve tanden dringen in onregelmatige patronen in zacht weefsel en kunnen snijwonden, zweren en zelfs infecties veroorzaken.
4. Eenvoudiger poetsen. Rechte, uitgelijnde tanden maken het poetsen gemakkelijker. Het verbetert de reinigingsresultaten omdat tandoppervlakken toegankelijker en gemakkelijker te reinigen zijn.
5. Lagere risico's voor ongevallen. Gebitsbeschermers zijn moeilijker te monteren op scheve tanden. Uitstekende tanden zijn gevoeliger voor barsten of breken.
6. Bespaart geld op de lange termijn. Een betere mondhygiëne (zie nummer 4) betekent dat lagere tandartsrekeningen haalbaar zijn.
7. Beter eten. Uw vermogen om te kauwen is essentieel voor uw spijsvertering. Het hebben van goed uitgelijnde tanden kan het kauwmechanisme verhogen dat het verteringsproces in gang zet.
8. Minder tandvleesproblemen. Mondhygiëne problemen veroorzaakt door scheve tanden kunnen leiden tot tandvleesaandoeningen. Tandvleesaandoeningen kunnen op hun beurt direct leiden tot tandverlies.
9. Verbeterde algehele gezondheid. Rottende tanden kunnen een negatieve invloed hebben op uw risico op hartaandoeningen en een verhoogde bloedsuikerspiegel. Rechttrekken helpt deze problemen te voorkomen door een betere hygiëne.
HINT: Je zult zien dat je zelfvertrouwen verbetert! Naarmate uw uiterlijk en functie verbeteren, zult u uw zelfrespect zien stijgen. Wat een manier om een blijvende verandering teweeg te brengen in het nieuwe jaar. manier om een blijvende verandering teweeg te brengen in het nieuwe jaar.
Bel ons gewoon op XXX-XXX-XXXX om een consult in te plannen. We zijn hier om al uw vragen te beantwoorden en alle procedures en opties grondig uit te leggen. We staan te popelen om je te zien en je te helpen maximale schoonheids- en gezondheidsvoordelen te behalen.
De bovenstaande e-mailnieuwsbrief werkt omdat:
Het is iets dat actueel is.
Het heeft bruikbare informatie.
Het gaat erom de lezer te helpen.
De oproep tot actie komt niet verkoperig over.
Wanneer u dergelijke inhoud maakt, zullen mensen het lezen en onmiddellijk een "goed gevoel" hebben over het bedrijf (die ze al leuk vinden omdat ze bestaande klanten zijn. Dit zorgt ervoor dat ze terug willen komen om opnieuw zaken te doen.
Misschien ben je net als veel van onze klanten waarvoor we nieuwsbrieven schrijven. U bent een tandarts die beseft hoe winstgevend het is om een nieuwsbrief naar uw bestaande doelgroep te sturen, maar u heeft niet de tijd en/of de wens om het zelf te doen.
Als u wilt dat wij alles voor u doen, neem dan contact met ons op via Klantenservice@GrowthHackSmart.nl We kunnen alles voor u doen voor slechts €97 per maand en u helpen dezelfde voordelen te krijgen als het versturen van een nieuwsbrief voor onze andere klanten.
Over Daan Sondervan
In 2008 kwam Daan in aanraking met: "geld verdienen met internet". Een tijd waarin een banner mensen nog nieuwsgierig maakte en waarmee met 1 simpele klik geld verdiend kon worden. Inmiddels zijn we vele jaren verder en is het internet verder ontwikkeld. De consument omarmt het internet. De consument is op elk kanaal te vinden. Ze zijn overal. Daardoor zien veel bedrijven door de bomen het bos niet meer. Ze vragen zich af wat de beste strategie is en hoe ze naar online moeten transformeren.
Met deze wetenschap richt Daan zich op het aanbieden van wat hij noemt : "Micro Geautomatiseerde Diensten". Voordelen van deze Micro Geautomatiseerde Diensten zijn:
online aanwezigheid wordt voor veel bedrijven en hun klanten inzichtelijk,
er ontstaat op een strategische manier naamsbekendheid
kosten blijven laag omdat de diensten geautomatiseerd kunnen worden
de Micro Geautomatiseerde Diensten kunnen eenvoudig opgeschaald worden.
Copyright 2021 Growth Hack Smart - Privacy Policy